Forum

Citrontræ med gule blade

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gyrkan Okmen, 3. april 2016 kl. 15.07

Hej.
Jeg har for to uger siden købt et citrontræ.
Det står på min lukkede altan og er blevet vandet 1 gang siden anskaffelse. Jeg har hverken gødet træet eller kommet det i en krukke. De seneste par dage er nogle af bladene gået hen og fået en rusten farve og jeg ved ikke hvad det kan skyldes. Er der nogen herinde der har et bud. PS det står i et solrigt hjørne.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 3. april 2016 kl. 16.37

Det ligner bestemt at dit citrontræ har fået sol-skoldning. Bortset fra at give det lidt skygge, så pas på med at vande og især overbruse i dagtimerne. Vanddråber på blade virker som brændglas.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 3. april 2016 kl. 20.40

Helt enig med Vibeke. Det ligner solskoldning. Planten har stået i skygge eller under glas, der hvor du købte den. Alle citrus skal langsomt vendes til forårssol, med en time for hver dag.
Sidste år havde vores lokale Rema forkøbt sig på store citrusplanter. De stod udendørs i total skygge i ca. 4 mdr. Trods skygge groede de godt med mange blomster og saftige blade.

Nyt svar til emnet »Citrontræ med gule blade«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Citrontræ med gule blade

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider