Forum

Forsømt espalier-æbletræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Birgitte B., 7. april 2016 kl. 15.01

Vi plantede et espalier-æbletræ i efteråret 2014 men af uforklarlige årsager fik vi ikke taget fat på det med beskæring og det har fået lov til at vokse frit indtil nu.
Væksten er noget udjævn og hvis vi blot beskærer foroven vil der mangle en etage, måske endda to.

Nu vil vi gerne tage hul på opgaven og gøre det rigtigt, men vi er i tvivl om hvor vidt vi kan se bort fra hvor meget det er vokset og beskære helt ned til 10 cm over den "knop" (grøn markering) hvorfra vi gerne vil ha næste forgreningen for på den måde at starte forfra.
Jeg regner med at alle de skæve/lodrette skud (rød markering) bare skal klippes af?

Jeg har studeret hæftet om Espaliering (Havebrug nr 154) fra Danmarks Jordbrugsforskning og der står at beskæring kan ske februar til april , så vi kan lige nå at komme med i år!

Jeg har vedhæftet et billede. Jeg håber kvaliteten er brugbar.

Er der nogen som kan give gode råd, så vi kan indhente vores forsømte beskæring?

På forhånd tak.
Mvh Birgitte

Nyt svar til emnet »Forsømt espalier-æbletræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Forsømt espalier-æbletræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider