Forum

Spireahæk og ukrudsbrænder

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: C.B. Larsen, 14. juli 2016 kl. 17.22

Jeg har været i gang med ukrudtsbrænderen tæt ved en spireahæk, og resultatet er at bladene er visnet en halv meter op på hækken. Der er ikke noget at se på grenene.
Vil bladene komme igen, nederst på hækken eller skal jeg indstille mig på en hæk som er bar nederst :-O

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 14. juli 2016 kl. 17.42

Det lyder voldsomt. Jeg har ingen anelse, om hækken kommer sig, men her er lige lidt info til næste gang, du går amok med brænderen ;-)

www.youtube.com/watch?v=k2FR70HzeDc

2 af 6 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 14. juli 2016 kl. 18.20

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 14. juli 2016 kl. 18.38

Hvis den er grøn på nogle af grenene bør den komme igen men den har med garanti fået en svidning der vil noget så hvor lang du skal ind for at finde liv er spørgsmålet . Hvor er det ærgerligt for det pynter ikke .

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: C.B. Larsen, 14. juli 2016 kl. 19.02

Kan jeg gøre noget for at hjælpe den på vej evt gødning eller andet?

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 14. juli 2016 kl. 19.35

Ja, gødningen fremmer væksten men ellers kan du ikke gøre mere . Hvis du klipper det visne af ser det farlig ud omvendt ser det heller ikke kønt ud at lade det brændte sidde tilbage . Du må vudere hvad der er det smarteste . Held og lykke .

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 14. juli 2016 kl. 20.18

Hvis du ikke har ramt hækken direkte og det blot er strålevarmen der har svitset bladene, kan du ikke se det på hækken næste år.

Du har forhåbentlig lært lidt af episoden :-)

Nyt svar til emnet »Spireahæk og ukrudsbrænder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Spireahæk og ukrudsbrænder

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider