Forum

Pyntegræskar på altanen

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Petersen, 9. maj 2017 kl. 10.12

Jeg har for noget tid siden købt og forspiret nogle pyntegræskar som efterhånden er ret store nu, nogle "kravler" allerede mere end andre..

Tanken har hele tiden været at så dem i altankasser, men har efterfølgende læst mere om afstand, gødningsbehov mm., og er nu kommet i tvivl om hvorvidt det i det hele taget kan lade sig gøre/er godt for planterne..

Er der nogle med erfaring med dette??

Jeg er ved at hærde planterne ved at have dem mere og mere ude, og det er snart tid til at de skal have mere plads, så spørgsmålet er nu: kan det betale sig at forsøge på altanen eller skal jeg på jagt efter en "værtshave"

Håber på gode svar :)
/Søren

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Tjørnehøj, 10. maj 2017 kl. 10.38

Hv is du gerne vil nyde planterne også så ville jeg prøve med store velgødede potter på altanen, også forvente at de vil rende "over det hele" - din egen jungle. Jeg tror det vil gå for vækst.

Måske vil de tage skade af blæsten der jo nok er mere hidsig på altan end nede på jorden ? De er ikke vilde med blæst

mvh gitte

Nyt svar til emnet »Pyntegræskar på altanen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Pyntegræskar på altanen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider