Forum

Havevikar søges – København

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Malene Nielsen, 1. juni 2017 kl. 16.54

Håber opslaget er tilladt her :)
--
Brug lidt knofedt og få en sommer i grøn oase i København? Søger havevikar hurtigst muligt.

Jeg mangler en frisk og haveglad person til at passe min nyttehave denne sæson. På grund af særlige omstændigheder har jeg i år ikke selv mulighed for at passe min nyttehave og har akut brug for en person, der har lyst til at få styr på haven og nyde den hele sommeren.

Haven trænger hurtigst muligt til en stærk og kærlig hånd, der vil få luget ukrudt, sået sommer- og efterårsafgrøder efter eget ønske, passe græsset, holde ukrudtet i skak og i det hele taget holde haven i pæn stand. Når først det indledende arbejde er lagt vil der være rig mulighed for at høste grøntsager og vedligeholde haven – der er pt. rabarber, hvidløg, spinat, jordbær og hindbær i jorden, som du er velkommen til at høste og masser af frøposer til hvad du måtte have lyst til at så.

En nyttehave er til forskel fra en kolonihave ikke beregnet til overnatning – der er et meget lille hus, to redskabsskure, havemøbler og kul-og gasgrill til fri afbenyttelse. Men der er ikke strøm, kloakering og det er ikke tilladt at overnatte. Der er dog et fælleshus og toiletfaciliteter.

Du får:
• Gratis afbenyttelse af haven – jeg har betalt havelejen for hele sæsonen
• Fri afbenyttelse af mine faciliteter – hus, skur, møblement, havemøbler, grill, redskaber mv.
• Adgang til at høste alt hvad du har lyst til i haven – og så det selv har lyst til, der er poser med plantefrø i huset men du kan også bruge dine egne.
• Adgang til dejligt grønt åndehul på ca. 80m2 jord og et hus/skur samt forplæne kun 2-3 km. fra Christiansborg, allerførst på Amager

Du skal til så gengæld:
• Hurtigt bringe haven i god og velplejet stand og herefter holde den i en stand som bestyrelsen accepterer
• Overholde havens ordensregler og eventuelle henstillinger fra bestyrelsen
• Løbende slå græsset, holde stierne rene og ukrudtet nede
• Helst komme minimum ugentligt i haven henover sæsonen

Det er vigtigt at det er glæden ved havearbejde der trækker – jeg tror du løber sur i det, hvis du ser havepasningen som et nødvendigt onde og så bliver det ikke en succes for nogen af os.

Send mig en privat besked hvor du skriver kort om dig selv, din motivation for at komme i haven og fra hvornår – det er optimalt hvis du kan kaste dig ud i projektet allerede her i pinsen.
Jeg ser frem til at høre fra dig.

Dbh Malene

PS: for god ordens skyld, så er der venteliste i nyttehaven, så der er ikke mulighed for at overtage haven – men du kan få masser af jord under neglene, frisk luft, frisk frugt og et grønt åndehul 2-3 kilometer fra Christiansborg og afprøvet om en nyttehave kunne være noget for dig.

PPS: jeg har lagt opslaget på et par havesider; hvis du kender andre sider eller kender en som kunne være interesseret, så tip endelig – det ville være så værdsat 

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 1. juni 2017 kl. 17.21

Hvad er timelønnen og er den sort.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 1. juni 2017 kl. 17.37

Det er en rigtig fin ide. Jeg håber, du finder er person, der vil nyde det. Jeg bor i Nordjylland, så det er umuligt for mig...

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Chris J., 1. juni 2017 kl. 18.55

Det er da lige et opslag for
Http://deljorden.dk

Held og lykke med det.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Chris J., 1. juni 2017 kl. 18.56

Det er da lige et opslag for
Http://deljorden.dk

Held og lykke med det.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Malene Nielsen, 2. juni 2017 kl. 8.56

Tusind tak for tip - jeg lægger den ind på deljorden også

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kasper Christensen, 6. januar 2018 kl. 20.03

Hvad er timelønnen?

Hilsen Kasper fra København
www.kbh.dk/

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 11. januar 2018 kl. 20.53

Skal vi ikke lige vende haven om, så jorden ikke falder ned !

Nyt svar til emnet »Havevikar søges – København«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Havevikar søges – København

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider