Forum

Ukrudt i græsplænen

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Simon Andersen, 31. august 2018 kl. 17.13

Hej. Jeg har fået mit første hus med tilhørende have. Efter tørkeperioden har ukendte planter overtaget en stor del af min græsplæne. Planterne har én lang lodret rod samt lidt netrødder ved overfladen. De producerer lange stængler som ligger fladt hen ad jorden og laver et tykt dække som forhindrer græsser i at gro ordentligt.

Hvad er det og hvordan kommer jeg det til livs?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Simon Andersen, 31. august 2018 kl. 17.14

Billede 2

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 31. august 2018 kl. 21.41

Jeg tror der er vejpileurt. Jeg ser dem mellem fliserne som på det første billede og på hård jord hvor der ikke er meget anden konkurrence.
Jeg tror ikke det er dem der holder græsset tilbage. De benytter sig nok bare af chancen fordi dit græs ikke trives.
Lug dem og prøv så at troubleshoote græsset. Måske du er nødt til at efterså ovenpå tørken?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Simon Andersen, 31. august 2018 kl. 22.09

Jeg tror du har fuldstændig ret. Kan bekræfte at det er Smalbladet vejpileurt efter en hurtig søgning på google. Og det passer også med at de kun gror i de områder hvor græsset er hårdest ramt. Jeg finder lugejernet frem. Mange tak for hjælpen.

Nyt svar til emnet »Ukrudt i græsplænen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Ukrudt i græsplænen

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider