Forum

Køb af vertikalskærer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Freddy Nielsen, 26. marts 2019 kl. 11.18

Hej

Er der nogen der har erfaringer med valg af vertikalskærer om det skal være til strøm eller benzin, har købt en AL-KO vertikalskærer med elmotor Comfort 38 E Combi Care men har ikke taget den i brug endnu.Men er kommet i tvivl om jeg skal vælge denne Al-ko Combi Care 38 P Comfort (Benzin) i stedet for prisen er ca 1000kr mere så det er ikke så galt. Vil nok til at gøre det nogle gange i løbet af sæsonen.
Græsplænen er ca 500m2

Mvh Freddy

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. marts 2019 kl. 15.00

Økologisk? Selvfølgelig el.
Man bruger da sådan en tingest om foråret, altså kun een gang i sæsonen...... måske også sidst på sommeren, men det kommer i høj grad an på vind og vejr og din jordbund.
Iøvrigt er det nok en af de billigste investeringer du kan gøre. Vi har i løbet af 20 år slidt 1 stk op og er i gang med den næste på 6. År. En Makita til omkring en tusse. Eldreven på 700-800 kvadratmeter plæne.
Ingeborg

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freddy Nielsen, 26. marts 2019 kl. 15.20

Hej

Tak for svaret, så vil jeg da bruge el, og så synes du jo nok ikke at
det er noget problem at have en ledning med rundt.

Det var derfor jeg tænkte på den med benzin

Freddy

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan E, 26. marts 2019 kl. 16.37

Hej Freddy. Jeg har den model du omtaler - brugt igennem flere år, til 600 M2 plæne. Den fungerer glimrende. Lidt bøvlet med lang ledning.
Har selv tænkt på den benzin drevne, men nuværende el-variant har ikke været nok bøvlet til en udskiftning (til dyrere variant :).
Det mest bøvlede er at rive alt skidtet sammen! :-/

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freddy Nielsen, 26. marts 2019 kl. 16.52

Hej Jan.
Den model jeg omtaler koster 1899,00 i BauHaus og den
eldrevne 800,00 regnede nok lidt med at der skal jo bøvles lidt med den lange ledning. Ja at rive skidtet sammen tager noget tid

Så jeg vil lige tænke Benzin / El

Freddy

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. marts 2019 kl. 17.59

Nej da, leg cowboy og lær at svinge ledningen over masknen i et snuptag..... og planlæg ruten. Gør ruten så lang som muligt. Jeg har lært at skære så strækket går diagonalt og ikke som med plæneklipperen. Den første vi havde var også en AL-KO.
INGEBORG

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 27. marts 2019 kl. 20.09

Man kan også overveje at leje den de absolut få gange man bruger sådan en. Det er det bedste for miljøet ;-)

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. marts 2019 kl. 21.52

Det kommer vist an på, hvor langt man skal køre for at leje den. Vertikalskæring kan kun gøres i tørt vejr og jorden skal også være tilpas. Så er det rarest selv at have investeret under en tusse.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Køb af vertikalskærer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Køb af vertikalskærer

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider