Forum

Plante

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Orla Jørgensen, 12. maj 2019 kl. 13.19

Er der en der ved hvad denne lille aggrasive plante hedder, og hvordan jeg kommer af med den, den er overalt i min græsplæne.
På forhånd tak

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 12. maj 2019 kl. 14.06

Det er en storkenæb.
Sød lille plante med sarte små blomster. Jeg forstår ikke, hvor du mener, at den ikke skal gro i en græsplæne - den skader da ikke plæneklipperen.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Orla Jørgensen, 12. maj 2019 kl. 14.20

Ja, den er da en lille fin plante, men jeg synes ikke den hører til i min plæne.
Tak for det svar.
Orla

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Orla Jørgensen, 12. maj 2019 kl. 14.20

Ja, den er da en lille fin plante, men jeg synes ikke den hører til i min plæne.
Tak for det svar.
Orla

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 12. maj 2019 kl. 15.19

@Lars Holt
Du må acceptere at vi er nogle stykker, der ikke vil erstatte vores græs med andre planter, de være sig nok så kønne. Jeg tror ikke at du vil bryde dig om det, hvis nogle planter pludselig udelukkede at det du gerne ville have til gro, blev erstattet med andet.
Der var 1, der var 2, osv.
Ingeborg

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 12. maj 2019 kl. 19.41

Man kan grave den op med en planteskovl - eller finde noget andet at gå op i...

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 12. maj 2019 kl. 19.52

Hvorfor så sarkastisk. Det der er et problem for manden, behøver jo ikke at være et for dig. Hurra for individualiteten. Dit svar gør mig ked af det.
Ingeborg

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 12. maj 2019 kl. 20.49

Jeg har næppe færre storkenæb, end Orla og Ingeborg. Men jeg har desuden bellis (tusindfryd), mælkebøtter, violer og andre fine sarte blomster. I foråret er der også erantis i plænen.
De tåler alle at blive klippet når græsset er blevet for højt.

For mig er en plæne en tætklippet vegetation, der fylder ud mellem bedene og skal bruges til boldspild, petanque og anden leg, og som reserveareal ved store borddækninger.
Det er et stort plus, at den også er pæn at se på, og blomster er pæne.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 12. maj 2019 kl. 22.09

..... rigtigt, men ikke når der bliver for langt mellem græsstråene :-).
Ingeborg

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Bruun, 30. juni 2019 kl. 13.08

Sidste års tørke gav mange geranium og andet på bekostning af græsset. Nogen kan lide det og andre ikke. Når du ikke ønsker dem i plænen, kan du rive dem op og så lidt nyt græs i hullerne. Men vent til efteråret. Lige nu er det for besværligt at få græsset til at gro.

Nyt svar til emnet »Plante«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Plante

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider