Forum

Visne blomster på solksikke

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sofie Nielsen, 16. juni 2019 kl. 21.18

Jeg har plantet en solsikke ud i en krukke på min altan. Den har mange små knopper/skud, og de første par uger virkede den til at trives og flere af blomsterne sprang ud. Nu har alle de øverste blomster lukket sig igen og er begyndt at visne.

Er der nogen der har et bud på, hvad det kan skyldes? Og hvad kan jeg gøre, så de skud der endnu ikke er sprunget ud, kommer til at blomstre? Der er mange lukkede skud længere nede på stilken, der sletikke har åbnet sig endnu.

Den får både masser sol og vand, og der er hul i bunden af krukken, så overskydende vand kan løbe fra. Der er også gødning i den jord, jeg har plantet den ud i.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sofie Nielsen, 16. juni 2019 kl. 21.21

Billede af nogle af de lukkede skud

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sofie Nielsen, 16. juni 2019 kl. 21.22

Og et af hele krukken. Som det ses, ser den noget brun og trist ud

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 16. juni 2019 kl. 22.18

Jeg tror du overvander den. Det kan sagtens lade sig gøre selvom der er hul i bunden af krukken.
Jeg ved ikke om du kan nå at redde den, men prøv at holde op med at vande den indtil jorden er tør et par cm ned.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sofie Nielsen, 17. juni 2019 kl. 12.14

Tusind tak for svaret! Jeg prøver at holde igen med vandet og håber den klarer den :-)
Tror du at jeg kan skære den øverste, visne del af?

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 17. juni 2019 kl. 16.10

Alt hvad der er dødt kan du lige så godt fjerne. Det bliver ikke levende igen...

Nyt svar til emnet »Visne blomster på solksikke«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Visne blomster på solksikke

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider