Forum

Beskæring af egetræ i parcelhuskvarter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kolja Pedersen, 2. august 2019 kl. 15.36

Jeg har et ca 40 år gammel egetræ i haven. Jeg tænker at træet en dag vil lave problemer i forhold til god ro og orden med naboerne. Det er knapt 10 meter højt og står i et hjørne op imod 2 naboer. Jeg påtænker at beskærer det ved at tage de 5 nederste grene, de er 8-15 ca i diameter.
Derved håber jeg at træet ikke vil lave bøvl i mange år frem :)

Kan jeg gører noget for at hjælpe træet med at klare en sådan omgang. Jeg tænker smører noget på, skærer over i 2 omgange(år) eller er der andre gode ideer?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 2. august 2019 kl. 17.10

Hej Kolja Pedersen

Du kan beskære på rette tidspunkt, men du skal ikke smøre noget på der hvor du har haft saven igang. Når egetræet beskæres udenfor hvileperioden ca oktober - ca juni klarer det fint selv at lukke af, der hvor der er fjernet en gren.

Læs Havenyt's noget mere fyldige og grundige ekspertsvar: Skriv søgeordene "Kan egetræer beskæres" i feltet øverst til højre på denne side. (Der kommer flere artikler frem - led efter ekspertsvar)

God arbejdslyst & husk at snakke med naboerne - det kan jo være, de ser anderledes på skyggevirkning og læ end du gør ;-)

Venlig hilsen
Lone

Nyt svar til emnet »Beskæring af egetræ i parcelhuskvarter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Beskæring af egetræ i parcelhuskvarter

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider