Forum

Lys i haven

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Morten Jakobsen, 4. februar 2020 kl. 9.04

Hej, vi er en gruppe studerende på Arkitektur og Design som på dette semester skal designe en lampe til have interreseret. I den forbindelse skriver jeg dette indlæg for at søge inspiration til hvad udfordringer i måske har med lys i jeres drivhus/have. Er der tidspunkter i mangler lys i haven? Eksempelvis i de mørke årstider, eller er der specielle ting som skal ordnes eller plantes på en mørk årstid?
Derudover søger vi have interreseret vi eventuelt må kontakte og udspørge om deres dagligdag i haven.
Jeg håber at folk vil kommentere eller hjælpe hvis de har ideer eller vil kontaktes.
Mvh Morten Jakobsen og resten af have gruppen på Aalborg Universitet.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben H., 5. februar 2020 kl. 23.16

Hej Morten

Det lyder som en spændende uddannelse.

Jeg mangler ikke lys i haven. For mig passer årstidernes lys til det jeg laver. Når lyset svinder om efteråret passer det med, at jeg er ved at være 'mættet' af havelivet og glæder mig til at komme indenfor. Og i forårsmånederne kommer lyset også i takt med, at jeg er mere og mere derude. Så jeg indretter mig vist bare efter lyset, og det har jeg det rigtig fint med.

Jeg bruger kun lys i haven, når jeg jagter dræbersnegle. Til det formål bruger jeg en pandelampe.
Ellers er lyset i haven julelys.
Jeg kunne godt bruge lys til havebordet, når man sidder længe ude på varme sommeraftener og hygger sig med gode venner og familie. Så hvis jeg skulle købe lys til haven, ville det være til det formål.

God arbejdslyst med projektet.

Venlige hilsner
Iben

2 af 3 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 5. februar 2020 kl. 23.44

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 7. februar 2020 kl. 10.17

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

Nyt svar til emnet »Lys i haven«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Lys i haven

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider