Forum

Altan

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Steffen G., 21. marts 2020 kl. 11.21

ine altankasser er 15 cm dybe og står i sol hele dagen.
Jeg bor på 5 sal så der kan komme lidt vind.
I år kunne jeg godt tænke mig, at prøve med blomster.
Men jeg er i tvivl hvilke, også så det ikke bliver en kæmpe økonomisk udskrivning for noget som måske går ud.
Jeg har intet imod at vande flere gange dagligt - hvis det kræver dette.

Jeg kunne godt tænke mig noget med farve og som fyldte lidt, så de også kunne nydes nede fra gaden.

Jeg har selv tænkt på spanske maguritter, men kan læse de Kræver dybde og ved ikke om 15 cm er for lidt til en hel sæson?

Nogen der måske kender nogle gode fyldige blomster til altankassen - måske erfaring med nogle pæne sammensætninger.
Måske nogen der Jan overvintres eller nan kan tage frø fra 😊

På forhånd tak

Mvh
Steffen

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steffen G., 21. marts 2020 kl. 11.23

Beklager alle stave fejlene og starten af teksten er slettet 😬
Men tror spørgsmålet kom ud alligevel 😊

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M R., 21. marts 2020 kl. 20.58

Lige nu kan du fylde dine kasser med frisk plantejord og plante stedmoderblomster i dem. De vokser snart til og fylder godt. På et tidspunkt bliver de lidt ranglede og så kan du sætte nogle af de spanske margueritter som du selv er inde på. De er soltørstige og ikke krævende med vand. Hvis du synes at det er sjovt at dyrke noget selv, kan du så frø af morgenfrue (klar orange) eller prøve med frø af tallerkensmækker/landløber. De snor sig i lange ranker og får flotte blomster der tit også er orange og gule, men fås også i andre farver. Kast dig ud i det. De små planter eller frø som du fx køber i Netto eller andre steder, vokser hurtigt til når de får mere plads at boltre sig på. Giv dem lidt flydende gødning og vand når de hænger en smule eller jorden er tør når du stikker en finger et par cm ned. Pøj-pøj. Det er sjovt og ikke særlig svært.

Nyt svar til emnet »Altan«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Altan

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider