Forum

Bier og honning produktion i byen

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gitte Kristensen, 13. oktober 2020 kl. 21.37

Hej allesammen,

Hvordan forholder det sig med bier i byen? Ville gerne prøve at lave mit eget honning, da jeg tænker det vil give en helt anden smag end det købte.
Særligt mad, hvor honningen er i fokus, burde en god honning gøre en stor forskel!

Det kan næsten ikke være lovligt at have bier i byhaver, eller hvad? Er der noget lovgivning eller endda steder hvor man kan købe plads til sine bier?

Redigeret af administrator 14. oktober 2020 kl. 8.46. Link til firmahjemmeside er fjernet, da det overtræder forummets regler.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 13. oktober 2020 kl. 22.31

Prøv at kontakte dit boligselskab og hvis det er et privat udlejere skal denne kontaktes. Jeg ved at i villahaver forlanger man som minimum 3 meter til naboerne.
Men jeg vil foreslå dig at kontakte Danmarks Biavlerforening, der evt kan bistå dig i de regler, der findes indenfor området.

Karna Maj har til havenyt skrevet denne artikel, som jeg syntes er vældig inspirerende, men måske ikke giver dig et svar på reglerne, men jeg håber at det vil lykkedes dig at komme igang.
www.havenyt.dk/artikler/dyr_i_haven/insekter/647.html

Nyt svar til emnet »Bier og honning produktion i byen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Bier og honning produktion i byen

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider