Forum

Hvilken varmekilde til kolonihavehus?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Pernille Bøggild, 7. november 2020 kl. 11.36

Jeg træder inden i den første vinter med vores kolonihavehus. Valget til en uelektromisk varmekilde er umiddelbart en petroliumsovn, men nu er jeg kommet i tvivl. Er sådan én for farlig at have, hvis man skal overnatte i kolonihavehuset? Huset er ikke helt tæt ved ved et vindue og dørerne. Rummert er måske 50-60 m3.
Er gas bedre og mere sikkert i forhold til kulilteforgiftning?
JEg vil blive glad for at høre om jeres erfaringer.
mvh Pernille

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 7. november 2020 kl. 17.15

Hej ...... det er ikke det rigtige forum at stille dette spørgsmål . prøv her hvor det er lav det selv foket udveksler ideer......
Lav-det-selv.dk

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 7. november 2020 kl. 19.42

Hej Pernille.

Kan du ikke google dig frem til dit spørgsmål,? evt kontakte Bolius. Jeg vil give Svend ret i at det nok ikke er herinde at vi har den bedste viden omkring dine spørgsmål.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 7. november 2020 kl. 20.05

Og den meget beskeden viden jeg har på området er at hvis din varmekilde udskiller kulilte så er det lige meget hvilket du bruger, så vil du risikere at blive kvalt.

Så er det sikreste du kan bruge er nok el opvarmning.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 7. november 2020 kl. 23.16

Varmekilden skal slukkes, når der skal soves, luftes ud og kravles i en god dunsovepose.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 7. november 2020 kl. 23.53

Hvis man googler dit spørgsmål kan man finde denne tråd fra Lav- det - selv, hvor en spørger om det samme.

www.lav-det-selv.dk/forum/t/210197/s/opvarmning-af-kolonihavehus

Andre steder foreslås det at man enten sætter solceller op eller en varmepumpe. Sidstnævnte kender jeg ikke noget til kun at den koster en hulens masse penge, men at man kan få et tilskud af staten til opsætning af den

Nyt svar til emnet »Hvilken varmekilde til kolonihavehus?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Hvilken varmekilde til kolonihavehus?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider