Forum

Beskæring af stort egetræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jakob Kirkegaard Andersen, 28. juni 2021 kl. 14.54

Hej folkens 👨‍🌾
Jeg vil FORFÆRDELIGT gerne have beskåret det nederste af mit store egetræ så bedet under kan få noget mere lys (og jeg selv noget mere udsigt).....
Er der noget "forkert" i at gøre det nu.... Det er nemmest at se det færdige resultat når der er blade på jo.... 😉

På forhånd TAK for svar....
Venlige hilsner Jakob Kirkegaard Andersen

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob Kirkegaard Andersen, 28. juni 2021 kl. 14.55

Det er det under den orange streg jeg gerne vil have væk... Så ikke så voldsom en beskæring!!

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 28. juni 2021 kl. 20.47

Det er et fint tidspunkt at beskære træet nu. Skær ind til 'Kineserskægget' så får du god sårheling.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 29. juni 2021 kl. 0.05

Jeg har i det hele taget altid undret mig over de tætpakkede trailere med diverse amputerede buske og træer, som landerapporter genbrugspladsen i denne tid. Er det ikke bedst med beskæring, når planten er i hvilefasen?
Jeg er dog også selv ret god til helt at fjerne noget beplantning på denne årstid. Mit kraftigt beskårne æbletræ (2018) er så flot i år og har haft mange blomster. Det turde jeg ikke have håbet.
Spørgerens egetræ vil vinde meget ved at blive lidt opstammet.
Ingeborg

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 29. juni 2021 kl. 12.14

'Vildskud' undgås ved beskæring efter Sct. Hans og frem til 1. august. Aug.-sept. er 2. bedste beskæringsperiode. Beskær helst i en tørvejrs periode.

Nyt svar til emnet »Beskæring af stort egetræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Beskæring af stort egetræ

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider