Forum

Hvilken blomme?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Morten Terkildsen, 3. august 2021 kl. 9.45

Kære alle

Jeg fandt denne blomme(kræge?) På et gammelt træ i Århus tæt på centrum. Bladene på træet ligner lidt mit opal derhjemme, men frugten er meget anderledes (billede). Der er ingen grentorne.Frugten er lille ( kan måske være fordi den bærer meget) , kødet er meget grønt ( den er umoden, men ligner ikke den grønne farve fra mine andre umodne blommer ) næsten som en grøn Reine Claude.
Jeg gætter på noget rivers early prolific eller precoce de tours. Men hvad siger I?
Det kunne også være en art myrobalan men synes ikke det ligner noget jeg har set før her.

Alle bud modtages, og ja jeg ved godt man ikke kan sortsbestemme præcist baseret på mine oplysninger alene, så det var bare hvis andre havde et bud.

Vedhæftet er frugten (den mørke) fotograferet ved siden af 2 umodne opaler

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 5. august 2021 kl. 18.47

Mine E. R. Prolific ser d.d. ud som vedh. foto. Så må du selv vurdere, hvor mange ligheder du finder. :)

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Terkildsen, 5. august 2021 kl. 18.57

Hej James

Hvis jeg sammenligner med dine, må konklusionen være, at det ikke er rivers early , jeg har fundet:)

Nyt svar til emnet »Hvilken blomme?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Hvilken blomme?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider