Forum

Til plante hul i hegn

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kaj Erik Sommer, 14. februar 2023 kl. 18.46

Der er et hul på 4-5 meter i vores hegn som jeg gerne vil fylde ud med buske eller lignende der vokser hurtigt. Hvis det kan lade sig gøre helst lukket på 2-3 år. Hvis det er mest praktisk fjerner jeg gerne den grønne plante/busk. Håber at I kan hjælpe med et godt råd.
med venlig hilsen
Kaj

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 14. februar 2023 kl. 19.42

Der er mange muligheder. Men hvis du kan lide bøg eller avnbøg, så kan du jo købe nogle høje hækplanter.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 14. februar 2023 kl. 20.35

Hej Kaj.

Hvis jeg må foreslår nogle planter til dig så er Lind og Ahorn træer som tåler vind godt. Ellers skal du have fat i de såkaldte læplanter.
Ahorn kan man som regel finde selvsåede flere steder og til dit stykke skal du ikke have så mange .

Prøv at google læplanter på nettet. Der findes specielle planteskoler, som sælger læplanter, hvis ikke du selv finder dem .

Bøgen oa avnbøgen som James foreslår kan også bruges....men sidstnævnte har tilbøjelighed til at få lus i tørre perioder.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim Petersen, 15. februar 2023 kl. 11.09

Ulempen ved hurtigvoksende planter, er jo netop at de er hurtigvoksende, og at de bliver ved med at vokse efter at de har nået den ønskede størrelse - og det kræver jo en masse arbejde med at beskære senere.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kaj Erik Sommer, 15. februar 2023 kl. 12.20

Tak for alle svar

Jeg sender et billede af busken på billedet. Det er åbenbart en kirsebærlauerbusk men hvilken variant ved jeg ikke men måske ligner de hindanden. Det er måske en god ide at købe nogle nogle flere og måske lidt større planter, hvis I synes at det en god ide??

med venlig hilsen
Kaj

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 18. februar 2023 kl. 21.43

Det ser ud som om du ønsker af dække af for et fællesareal og indblik fra rækkehuse.
Jeg vil tro, at du vil have mest glæde af stedsegrønne planter, og der er jo et væld af planter at vælge mellem.

Nyt svar til emnet »Til plante hul i hegn«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Til plante hul i hegn

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider