Forum

Kirsebærlaurbær – Hjlælp

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Isaac M., 13. april 2023 kl. 15.10

Jeg har plantet 280 laurbær i den sidste uge af marts. Nogle af bladene er blevet brune siden da.

Hvad er problemet?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 13. april 2023 kl. 19.28

Hej Isaac.

Det er "heldigvis" kun solskader, hvis man må skrive sådan.....
Dine blade har været våde og solen har skinnet på dem. Vandet virker som et brændeglas på solen og der er derfor kommet brændskader på bladene. Du kan bare klippe de beskadigede blade af og komme dem i komposten .

Unge planter med bløde blade er mere følsom over for solen, hvis bladene er våde . Jeg har selv en hæk af kirsebær laurbær som engang imellem får solskader, selv om den er mange år gammel...

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Isaac M., 13. april 2023 kl. 21.28

Tak for dit svar Søren. Skal jeg vente med at klippe de brune blade eller gøre det nu? - Mange buske har skaden, men ikke alle.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Isaac M., 13. april 2023 kl. 21.28

Tak for dit svar Søren. Skal jeg vente med at klippe de brune blade eller gøre det nu? - Mange buske har skaden, men ikke alle.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 13. april 2023 kl. 21.55

Hej Isaac.

Hvis du lader bladene sidde vil de bare visne ind . Så tag heller og fjern dem det ser pænest ud . Du skal ikke være bekymret for at de ikke skyder igen. Det gøre de .

Nyt svar til emnet »Kirsebærlaurbær – Hjlælp«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Kirsebærlaurbær – Hjlælp

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider