Forum

Ferskener

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Poul Petersen, 29. maj 2023 kl. 16.17

Jeg har sidste år plantet et ferskentræ af sorten frost,det gav ganske små frugter og ser også i år ud til at give små frugter.Er det fordi træet stadig er ungt? Vil det med tiden give større ferskene

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 29. maj 2023 kl. 16.24

Nu kan du ikke hel regne med dens frugtstørrelse endnu, men det er vigtigt at den får rigtig meget vand, hvis ikke bliver frugterne små eller falder af.

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Poul Petersen, 29. maj 2023 kl. 20.49

Tak for svaret.Jeg lader træet stå og håber de giver større frugter med tiden.P.t. giver de frugter på størrelse med golfkugler,selvom de burde give frugter på størrelse med tennisbolde. Måske var det en idé at hive frugterne af,så at træet kan koncentrere sig om at blive større.

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Poul Petersen, 29. maj 2023 kl. 20.49

Tak for svaret.Jeg lader træet stå og håber de giver større frugter med tiden.P.t. giver de frugter på størrelse med golfkugler,selvom de burde give frugter på størrelse med tennisbolde. Måske var det en idé at hive frugterne af,så at træet kan koncentrere sig om at blive større.

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Poul Petersen, 29. maj 2023 kl. 20.49

Tak for svaret.Jeg lader træet stå og håber de giver større frugter med tiden.P.t. giver de frugter på størrelse med golfkugler,selvom de burde give frugter på størrelse med tennisbolde. Måske var det en idé at hive frugterne af,så at træet kan koncentrere sig om at blive større.

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 29. maj 2023 kl. 21.34

Hej Poul.

Det er en rigtig god ide at tynde ud i planten, men tag de små frugter for de er ikke bestøvet og smides som regel af træet.
Det samme gælder i øvrigt også blommer som fersken er i familie med.

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. juni 2023 kl. 8.40

Jeg har også en fersken frost. I år er det 3. År vi har den ved sydvæggen. 1. År gav den 4-5 frugter. 2. År = 2022 gav den 65 tennisboldstore frugter. Næsten for mange på een gang. Jeg passede den godt med en spand vand 2-3 gange om ugen. I år glemte jeg at bestøve blomsterne med pensel, men der er 10-12 frugter, som ser ud til at blive fine...... hvis jeg husker at vande og give kompostjord.
Ingeborg

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 1. juni 2023 kl. 21.27

Ingeborg, har dine fersken slet ikke ferskenblæresyge? Det blev mit træ hårdt angrebet af, desværre. Det var også en Frost fersken

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. juni 2023 kl. 21.52

Det er første gang i år at enkelte blade har ferskensyge. Jeg nipper de syge blade af.
Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 2. juni 2023 kl. 21.29

Det kan være jeg prøver igen. Solmodne ferskner smager helt anderledes end dem man køber i forretningerne og så er de uden sprøjtemidler

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 2. juni 2023 kl. 21.29

Det kan være jeg prøver igen. Solmodne ferskner smager helt anderledes end dem man køber i forretningerne og så er de uden sprøjtemidler

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 2. juni 2023 kl. 21.29

Det kan være jeg prøver igen. Solmodne ferskner smager helt anderledes end dem man køber i forretningerne og så er de uden sprøjtemidler

Nyt svar til emnet »Ferskener«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Ferskener

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider