Forum

Hvilket træ?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anna Maria S., 23. januar 2024 kl. 15.51

Hej
Dette træ står i min mors forhave i Østjylland. Vi kan overhovedet ikke finde ud af hvilket træ det er. Det er meget langsomt voksende og producerer ikke kogler. Det er omkring 5 meter højt vil jeg tro

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 23. januar 2024 kl. 18.46

Prøv at søge på 'Cypres' - og se om du ikke kan finde en sort der ligner :)

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 24. januar 2024 kl. 23.35

Jeg har set rundt i billedet, og måske er der ærtestore kogler. Det bekræfter, at det er cypres, og ikke thuja. Løvet ligner også cypres.
Er toppen bøjet eller opret? Thuja opret og cypres bøjet.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 1. februar 2024 kl. 14.18

Hej Anna Maria
Det ligner en cypres med navnet: chamaecyparis obtusa "nana gracilis" - den findes stiklingeformeret og podet og har ekstrem langsom vækst. Kaldes også "grønkålscypres".

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Maria S., 1. februar 2024 kl. 16.19

Hej James, Lars, og Boi.

Tusind tak for jeres svar, det har været et mysterie i meget lang tid for min mor og mig. Jeg har googlet jeres forslag og tænkte det må helt sikkert være en cypres. Og jeg tror faktisk at Boi har lykkedes at indsnævre det helt til hvilken cypres det kan være. Beskrivelsen lyder i hvert fald helt ens. Jeg synes nemlig det er et så fint træ, at jeg godt kunne tænke mig at plante det hos mig selv. Så takket være jeres hjælp kan jeg nu finde det til min have og så ellers have en hel masse tålmodighed med at se det vokse :)

Nyt svar til emnet »Hvilket træ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Hvilket træ?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider