Skrevet af: Freddy Nielsen, 20. juli 2025 kl. 13.46
Gamle kejserbuske 2 stk. trænger til beskæring de tykke grene vælter ud og mange visne grene tykke og tynde, hvordan gør jeg
uden og ødelægge dem af, den ene er ikke så slem
Skrevet af: Søren Duun, 20. juli 2025 kl. 22.44
Hej Freddy.
Når jeg en sjælden gang skal beskære kejserbusken går jeg altid forsigtigt til værks. Ikke noget med bare at skærer løs. Min holdning er at jo større en kejserbusk er jo flottere og mere overdådige er den. Derfor bør du efter min mening ikke skærer den voldsom tilbage. Selv om jeg har set dem være skåret helt ned. Jeg plejer at fjerne nogle få at de store hovedstammer og så gå lidt tilbage og vudere hvilket grene/ stammer der evt skal væk . Det kan godt være at vi ikke vil være hel enig omkring hvor meget , der skal væk, men husk du kan godt tage mere af busken, men du kan ikke sætte grenene på igen . Så tag endelig lidt af gangen.
Held og lykke med beskæring.
Skrevet af: Freddy Nielsen, 21. juli 2025 kl. 12.52
Tak for svaret Søren, tror jeg vil følge dit råd for der et par stykker af de gamle hoved stammer der næsten er gået ud
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.