Forum

Behandling af leca fundament – inderside

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lasse Hansen, 7. marts 2012 kl. 11.38

Hej

Jeg har fået opsat mit drivhus på en støbt leca sokkel i samme stil som på vedlagte billede, som er hentet fra følgende emne (Opsætning af drivhus okt-dec 2011
af Per Thorsen, www.havenyt.dk/forum/drivhuset/9851.html)

Jeg har pudset ydersiden af soklen med sand/cement i blandingsforhold 3-1.

Gulvet er udgravet med ca. 40 cm, dvs. jeg har ca. 50 cm blotlagt sokkel invendigt som skal behandles.

Jeg har overvejet at nøjes med at svumme med 3-1 sand og cement, bare for at lukke "porerne" på leca blokkene og dermed kunne gøre det rent efter dyrknings sæsonen.

Selve udseendet er sekundært.

Vil denne løsning kunne holde i det fugtige miljø, samt til frost om vinteren?

Mvh
Lasse

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 7. marts 2012 kl. 12.02

Hej Lasse

Du skal tænke på, at du ikke kan undgå opfugtning af din sokkel, og det er derfor hundesvært at få noget der bare minder om et pudslag til at holde.
Men du skrivert også at du bare vil ha' lukket porerne for at kunne holde rent, så jeg vil anbefale dig at sækkeskure eller vandskure mørtlen på. Og helst så tyndt, at Lecastnene stadig er synlige i den færdige overflade.
En anden mulighed er jo blot at kalke overfladen, det er let at vedligeholde og bliver flottere med tiden.

Nyt svar til emnet »Behandling af leca fundament – inderside«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Behandling af leca fundament – inderside

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider