Forum

Drivhus gravet ind i græsplæne

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marita E., 17. marts 2012 kl. 11.13

Hej

Jeg er ved at anskaffe drivhus, men nu blander min mand sig i projektet...han vil gerne have et drivhus der kan bruges til andet end at dyrke grønsager i.
Derfor har vi fået ideen til at placere drivhuset i forlængelse af vores terasse, men så skal det graves ud og ind i græsplænen. Vi forestiller os et Euro-serre drivhus 11,7 m2, model gothic eller mur. De modeller kan fås med 83 cm mur.
Er det nogen der har prøvet lignende projekt?? Hvad skal vi være opmærksomme på?? Jeg vedhæfter et billede af hvor drivhuset skal stå..

Hilsen Marita

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marita E., 17. marts 2012 kl. 11.16

Ps tanken er at det skal stå med langsiden ind mod terassen...

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 17. marts 2012 kl. 12.10

Hej Marita -

hvorfor ikke sætte det oppe på græsset med en lille trappe op? Det vil give bedre lys inde i drivhuset, og så kan I beholde det flotte, blomstrende bed rundt om huset. Det vil også se flot ud, hvis I vælger murmodellen.

Hvordan vender det i forhold til verdenshjørnerne?

Og pas på med at købe det for småt, hvis I også skal have hyggeplads derinde - ens plantebehov har det med at udarte sig, når drivhuset først står der...

Mvh
Anja

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marita E., 17. marts 2012 kl. 22.27

Ja at bygge det på græsplænen, med en bred trappe op, vil også være en mulighed.
terassen vender mod øst, så drivhuset vil komme til at vende imod vest-øst på langsiderne...

mvh Marita

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marita E., 17. marts 2012 kl. 22.43

Ja, jeg har ønsker om at dyrke tomater, chili, agurk, basilikum, vin og auberginer og ikke mindst peberfrugter. Det skal også være plads til et lille rundt bord og stole + et lille plantebord....så måske skal vi vælge 14,1 modellen.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Osvald Hansen, 17. marts 2012 kl. 23.23

Hej
Jeg vil foreslå at bunden i drivhuset laves i niveau med terrassen, og lave en sokkel så underkant drivhus er 10-20 cm over græsniveau.
Det vil give en dejlig indvendig højde i drivhuset.
Mange andre graver ud for at sænke gulvet !

mvh Osvald

Nyt svar til emnet »Drivhus gravet ind i græsplæne«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Drivhus gravet ind i græsplæne

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider