Forum

Drivhus med sort baggrund

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Kristensen, 22. marts 2012 kl. 11.02

Hej.

Jeg er lige flyttet i rækkehus og er ganske ny på havefronten. Jeg har netop investeret i et halvt drivhus som skal stå op af ydrevæggen. Det eneste sted det kan stå er der morgensol og sol frem til ca kl 13 på eftermiddagen - jeg kan godt regne ud det måske ikke er den mest ideelle placering, men det er nu engang det eneste set det kan stå. Så er det jeg tænker om det måske var en ide at male bagvæggen sort - for at få så meget varme ind i drivhuset som muligt - de timer solen står på? Eller om det overhoved ikke har nogen indflydelse på varmen i drivhuset? Eller om der er andet jeg med fordel kan gøre?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Fide R. Ibsen, 22. marts 2012 kl. 13.39

Hej peter.
Hvid... Du skal male bagvæggen hvid. Det vil du få allerbedste resultat ud af.
Din sorte væg vil rigtigt nok afgive mere varme fra sig, men planterne vil reagere kraftigere på lyset, end varmen. Hvis du maler væggen sort, vil dine planter strække sig mod lyset, væk fra væggen, hvor-imod hvid baggrund får dem til at vokse mere ensartet opad og til siderne. Hvis du ikke planter for tidligt betyder det intet med hensyn til varmen fra din væg.

Mvh. Fide

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Kristensen, 22. marts 2012 kl. 15.25

Tak for svaret. Det vil jeg hermed gøre

Nyt svar til emnet »Drivhus med sort baggrund«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Drivhus med sort baggrund

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider