Skrevet af: Kim Jepsen, 25. marts 2012 kl. 12.35
som beskrevet i et tidlig tråd mistede jeg alt mit glas i begge sidder og gavle i en af de grimme dec. strom, nu er der monteret glas i hele baner 61 x 150 cm og denne gang lagt i med silikone... det ser godt ud:-) nu må vi se om det holder beder:-) og der er såret tomat frø samt chilli frø i en PINDSTRUP MINI KAP i vindues kammen, og de første små spirre er tittet frem af den sorte muld... så nu skal vi hen i maj mdr engang så de små planter kan komme ud i drivhuset... mit spørgsmål er hvornår skal man monter sine auto vindues åbner tænker temp samt tidspunkt..
Kim
Skrevet af: Anja Egeriis, 25. marts 2012 kl. 12.48
Hej Kim
De skal bruges, så snart du har planter derinde - men hvis du har dem, kan du jo lige så godt få dem monteret nu :)
For øvrigt - så snart planterne er kommet i deres første potte, kan de sagtens komme i drivhuset og stå om dagen. Det vil de kun blive flottere af. De skal bare beskyttes mod direkte sol den første uges tid og vænnes gradvist til den, så de ikke bliver forbrændt på bladene. De skal bare helst ikke under ca. 15 grader, så de skal ind igen først på aftenen. Men de skal kun derud, hvis du har gang i vinduesåbnerne :)
Mvh
Anja
Skrevet af: Peter Sindrup, 3. april 2012 kl. 11.14
Jeg har ikke kunne finde din tidligere tråd om hvordan du mistede alt glasset i dit drivhus, så jeg spørger lige her. :-)
Hvordan kunne det gå til?
Blev drivhuset ramt af IFO'er (Identificerede Flyvende Objekter) eller blæste glassene "bare" ud?
P.f.t.
Peter
Skrevet af: Kim Jepsen, 4. april 2012 kl. 13.28
det blæste ud Peter... på nær taget sidder og gavl blæste ud, blev ikke ramt af noget hverken det ene eller andet...
Skrevet af: Peter Sindrup, 6. april 2012 kl. 18.52
Det var da utroligt! :-(
Hvordan var glassene monteret? Med de traditionelle "clips"?
Det må da også have givet et forfærdeligt oprydningsarbejde bagefer, at skulle indsamle alt den knuste glas?
Peter
Skrevet af: Kim Jepsen, 7. april 2012 kl. 12.49
hej Peter.
ja det tog lidt tid :-( det var sad i med de medf clips og lagde på glas bånd.
Kim.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.