Forum

Undgå overlap på drivhusglas

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lars Larsen, 25. marts 2012 kl. 21.10

Jeg skal til at bygge et trædrivhus, som jeg selv tegner. Jeg vil rigtig gerne undgå de der 3-5mm overlap på hvert glas. Der bliver altid grønt/sort i disse overlap.

Jeg har så set et sted på nettet, at der bliver foreslået at lægge glassene med 1-2 mm mellemrum, og så fuge dette mellemrum med klar silikone. Er der nogen der har erfaringer med det?

Mvh. Lars

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim Jepsen, 25. marts 2012 kl. 21.40

hvad med glas i hele baner Lars?

Kim

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Larsen, 25. marts 2012 kl. 22.43

Sagen er desværre den, at jeg for længst har købt billigt glas fra et nedlagt gartneri. Så jeg er ude efter en god og kreativ idé.

Lars

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M M, 26. marts 2012 kl. 19.40

Hej

Jeg har selv bygget trædrivhus med samlinger af gamle glas fra tidligere drivhus.

Har monteret mine glas i siderne med 1-2 mm mellemrum med tanke på at jeg skulle fuge dem, men har ikke fået gjort det endnu, efter 2 somre. Det har fungeret fint med små sprækker.
Du kan overveje at montere dem så de står direkte ovenpå hinanden, men jeg ved ikke om de kan holde til det, hvis de udvider sig.

I taget har jeg lagt glassene med overlap, for at undgå at det drypper ind. Jeg overvejede at fuge revnen/overlappet da jeg lagde dem.

mvh Michael

Nyt svar til emnet »Undgå overlap på drivhusglas«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Undgå overlap på drivhusglas

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider