Skrevet af: Alex Sørensen, 9. april 2012 kl. 16.32
Jeg har vist været meget tidligt på den. Mine agurkeplanter i vindueskarmen er allerede 10-15 cm høje og vokser lystigt. Jeg fulgte anvisningen på frøposen for så tidspunktet. Men nu kan jeg godt se at man snakker maj/juni før de skal i drivhuset. Det er jeg ikke sikker på at mine vindueskarme kan vente på. Er det for risikabelt at sætte dem ud inden for den næste uges tid ? Jeg har en 200 L regntønde i drivhuset som kan bidrage med lidt varme, og kan supplere med yderligere 100-150 liter i andre plastdunke. Ville dette være en hjælp ? Det er desuden betonfliser/sten der ligeledes kan afgive lidt varme om natten.
Skrevet af: ’Trine Petersen, 9. april 2012 kl. 17.30
Agurker skal helst ikke udsættes for temperaturer under 15 grader, heller ikke om natten, så du skal kunne holde minimum den temperatur i drivhuset hvis de skal klare flytningen - så jeg tror det bliver for stort et arbejde.
Skrevet af: Anja Egeriis, 9. april 2012 kl. 21.13
Jeg er enig - det varer et godt stykke tid endnu, inden de kan overnatte derude :)
Men hvis solen ellers kan finde på at skinne, vil de kunne komme derud om dagen. Bare pas på med direkte sol i starten - de skal tilvænnes gradvist over en uges tid...
I mellemtiden kan du sørge for, at de ikke får undervarme, for det vil få dem at skyde endnu mere i vejret - men de skal alligevel nok nå at blive ret store, inden nattemperaturen arter sig!
Jeg er ellers sådan en, der sår alting for tidligt - men agurker kommer først i jorden omkring 1.5., for de vokser jo slemt hurtigt :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.