Forum

Nye ruder

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ditte Schultz, 13. april 2012 kl. 10.42

Hej. Jeg har et Greenlife drivhus, hvor der er flere glas der desværre er gået i stykker. Nogen der ved, hvor jeg kan bestille nye ?

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 13. april 2012 kl. 11.34

Prøv at se i Den Blå Avis og den slags - der er de nemlig til at betale :) Man kan også få dem hos Bilka og glarmestrene, men det er noget dyrere...

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 13. april 2012 kl. 11.45

Hvor i verden bor du?
Bilkas havecenter i Næstved har løse glas. Hvis du tager _nøjagtige_ mål af glas magen til det du mangler, kan du være heldig at de passer.

Peter

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ditte Schultz, 13. april 2012 kl. 11.45

Nej man kan ikke købe dem hos Bilka :-(

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H Jessen, 14. april 2012 kl. 11.03

Tal med "Nordmanden" i Bilka Hundige. Han har helt styr på det der med drinhusglas.

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henriette H., 14. april 2012 kl. 21.29

Jeg fik ødelagt 3 ruder ved et uheld og ringede til den nærmeste glarmester - han tog 50.- pr stk.

Det syntes jeg var rørende billigt - og han havde dem klar dagen efter jeg afgav bestilling.

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 14. april 2012 kl. 23.16

Jeg synes nu ikke, at det er så rørende endda... Jeg giver 15 kr./stk. hos en lokal, der har glassene fra et nedlagt gartnerdrivhus - jeg fandt ham i Den Blå Avis.

Men det er klart - skal man kun bruge et par stykker, er det også begrænset, hvor meget tid man skal bruge på at finde dem :)

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henriette H., 14. april 2012 kl. 23.41

Det er klart at hvis det drejer sig om rigtig mange glas, så kan det måske betale sig at se efter brugte - hvis man samtidig har tiden til det - eller er heldig at de fås rundt om hjørnet :-)

For mig var det rørende at få det ordnet så hurtigt, effektivt og, synes jeg, billigt.

Især set i lyset af min travle hverdag og sparsomme fritid :-)

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 15. april 2012 kl. 9.08

Ditte, hvad mener du med at man ikke kan købe dem i Bilka?

Er det fordi de ikke har de mål du skal bruge?

Hvilket drivhus drejer det sig om, og hvor i landet bor du?

Peter

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ditte Schultz, 16. april 2012 kl. 13.03

Det drejer sig om et Greenlife drivhus. Jeg har kontaktet Bilka der ikke føre drivhuse af det mærke :-(
Problemet er at glassene har "skæve" mål da et stk. glas ikke måler det samme i top af glasset, som i bund. Dette da drivhuset har skrå front.

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 16. april 2012 kl. 14.13

Hej Ditte

Du kunne MÅSKE købe "Bilka-glas" (hvis bare de er store nok) og så selv skærer dem til.

Har selv lige opdaget at man kan købe en glasskærer hos Harald Skrald for så lidt som 20,- kroner
www.harald-nyborg.dk/p1850/glasskaerer

Peter

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Preben Overgaard, 20. maj 2013 kl. 10.42

Hej Ditte.
Skriver til dig fordi jeg har købt mig en brugt Green Life drivhus på 8,2m2..

Ved du hvem der har lavet drivhuset, evt om du har samlevejledningen til den du har...

Til alle jer andre..
I må også gerne svare, hvis i ved hvem der har lavet den, eller hvis en har samlevejledningen til den

Nyt svar til emnet »Nye ruder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Nye ruder

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider