Forum

Pladsproblemer ↔ drivhus?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anders Frederiksen, 21. april 2012 kl. 10.59

Jeg begynder at have pladsproblemer i stuen, og overvejer at flytte tomaterne ud i drivhuset, og så sætte lidt varme på om natten så jeg kan holde ca 10 grader derude.
Det vil give bedre plads til alle peberfrugterne og chilierne, indtil de skal derud.

Men hvad gør i, stoler i på vejrudsigten eller holder i igen lidt endnu i år ?

Hilsen Anders

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørn Petersen, 21. april 2012 kl. 11.48

Jeg satte alt mit ud d.23. Marts, både tomater, agurker, chilliere, peber m.m, jeg tænder blot lidt 8 timers fyrfadslys, samt 2 mindre flavermus lamper, det gør at jeg kan holde +15 om natten, jorden i kapilær kasser er i dag 18 grader, så det kan sagtens lade sig gøre.

Mine tomater er 70cm høje, og har sat sine knopper, de står til at springe ud nu, fra næste uge bliver nat temp ca 10 grader.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Frederiksen, 21. april 2012 kl. 15.50

Hej Jørn, tak for dit svar.
Det var også min fornemmelse at det ville kræve minimal opvarmning at holde de 10 grader om natten, dog troede jeg at det var for lidt til peber og chili ?
Jeg tror at jeg tager chancen, og sætter lidt varme på fra i morgen, så der kan blive plads til at så lidt mere herinde :-)
Bla. agurker + flere krydderurter.

Hilsen Anders

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørn Petersen, 21. april 2012 kl. 15.57

Jeg havde også læst det samme om chili og peber, men mine har det rigtig godt, og står med masser af små nye grene, og blomsterknopper, tegn på at de har det godt, selv agurkerne, som jeg såede for 2 uger siden, vokser rigtig godt, og er ca 15 cm

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alex Sørensen, 22. april 2012 kl. 10.15

Jørn hvor stor er dit drivhus ?
Jeg har fået plantet mine agurker lidt for tidligt, og ville gerne snart plante dem ud. Mit drivhus er på 15 m2 og med 270 cm til kip. Kan jeg hæve temp med nogle grader med lidt stearinlys ?

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørn Petersen, 22. april 2012 kl. 15.44

Mit hus er 18kvm, med 3,20 til rygning, ja du kan sagtens hæve temp et par grader med nogle stearinlys, jeg købte en stak billige bloklys i netto, efter påske, og de er gule hehe.

Nyt svar til emnet »Pladsproblemer ↔ drivhus?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Pladsproblemer ↔ drivhus?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider