Skrevet af: Jan L., 23. april 2012 kl. 12.12
Hej
Vi er et klick;) fra bestille maxi 4 -11,7 m2 -Willab drivhus. Sidehøjden i drivhuset er i forvejen 2 meter!
Spørgsmålet er så om det er arbejdet værd at sænke gulve 20 cm? - Ved hjælp af 2 eller 3 rækker muret lecablokke.
Og er det ikke lidt gene ved et trin ned i drivhuset udefra?
Istedet har jeg tænkt at på at punkt støbe drivhuset fast og så grave en ca. 40 -50 cm dyb render mellem punkter og nedgrave ca 15 eller 20 cm tyk flamingo plade isolering i dybde 40 cm for at holde jordtemperatur lidt højde indenfor hvis man planter direkte i jorden - lyder det tosset?? Og ved denne løsning IKKE sænke gulvet.....
Skrevet af: Anja Egeriis, 23. april 2012 kl. 12.51
Mit drivhusgulv er 30 cm under jordniveau, og jeg synes, at man vænner sig til trinnet ned meget hurtigt.
Det er et stort arbejde, hvis man selv graver - og dyrt, hvis man får andre til det... Jeg synes, at det er superfedt, for så kan man have bede med en god dyrkningshøjde, men da I har kig på den forhøjede udgave af Maxi, har I jo allerede en god højde :)
Men uanset hvad I vælger, så vil I få glæde af at isolere. Min jord fryser slet ikke om vinteren andet end en lille smule i overfladen, så man kan gå lidt hurtigere i gang om foråret. Jeg har dyrket spinat i vinter og har allerede høstet flere gange - det er lidt fedt!
Min sokkel er lavet i 90 cm dybde af lecablokke og lecabeton og er isoleret på ydersiden med 50 mm flamingoplader.
Skrevet af: Jan L., 23. april 2012 kl. 13.40
ja - vi kunne også godt fornemme at sænket gulv måske 30 cm giver lidt mere "hygge" og det hæver sikkert også temperatur et par grader måske - men man kunne også hævde at da vores primære brug er til ophold og kaffedrikning svækkes udsynet lidt ved at sidde f.eks. 30 cm under sit græsplæne niveau måske?.........
Skrevet af: Anja Egeriis, 23. april 2012 kl. 14.39
Det er klart - hvis I skal kunne se langt, så ryger lidt af udsynet :)
Mit drivhus er primært til dyrkning, og når jeg er derinde, har jeg rigeligt at gøre med at se på planterne der...
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.