Forum

Netmelon

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gitte Sennahøj, 28. april 2012 kl. 11.01

Mine netmelonsplanter vokser fortrinligt. de er 10 cm høje og har allerede fået både han og hunblomster. Mit spørgsmål er om jeg skal fjerne hanblomsterne og om det i det hele taget ikke er lidt for tidligt at planten afsætter blomster, så jeg i virkeligheden skulle fjerne alle blomster til planten var lidt større.
Der er allrede 3-4 sæt blomster på planten, men det er kun hanblomsterne som har åbnet sig. Og det står der også i bogen at der skal være 2-4 blomster under samtidig udvikling inden man lader processen gå videre.

Venlig hilsen Gitte
Venlig hilsen Gitte

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 28. april 2012 kl. 11.38

Det er tidligt at de er der men det er et tegn på stress at de sikkert står for køligt. Normal skulle de gerne være vokset et stykke før at de sætter blomster. Hvis du bestøver dem vil de bruge energien på at danne frugter. Frugter som som ikke bliver til noget særlig da bladmassen er for lille på nuværende tidspunkt . Derfor skal du fjerne hunblomsterne .

Nyt svar til emnet »Netmelon«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Netmelon

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider