Forum

Hjælp til samling af dør

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henrik Have, 3. maj 2012 kl. 23.50

hej alle er ny her inde, står og er ved at samle drivhuset men kan simpelhen ikke finde ud af hvordan døren og de lister skal side, har søg og søgt på google men intet at finde.
jeg kan se på min trekantet alu plade at mærket er eva men intet om det er model eller mærke og kan ikke finde det på nettet.
nogle som ved en hvor man kan finde en vejledning eller nogle som selv har et.
har tjekket juliana vejledningen men den passer ikke på vores gamle drivhus.

1 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 4. maj 2012 kl. 10.19

Tag nogle billeder og vis dem her. Så kan det være at der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe. :-)

Peter

2 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Have, 4. maj 2012 kl. 11.15

jo her lidt billeder, det hjælper jo mere.
billed 1 åbningen hvor døren skal side

3 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Have, 4. maj 2012 kl. 11.17

billed 2 dør listerne med den lille stibe tæppe på, de kan ikke nå op til hullerne

4 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Have, 4. maj 2012 kl. 11.18

så er der 2 lister hvor den ene skal bruges til dør hjulene, men kan heller ikke se hvor den skal side fast på stellet.
og en liste mere som heller ikke ved hvor skal være.

5 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 4. maj 2012 kl. 19.04

Hej Henrik den øverste skinne, på det nederste billede, skal påmonteres over døren PÅ drivhuset, og hjulene isættes, den nederste skinne, er enten til at montere øverst på døren til at skrue hjulene på, eller i midten som en samling af glassene, men der mangler måske en skinne eller en plade, til at stabilisere døren med. Henry G.

6 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Have, 4. maj 2012 kl. 20.19

hej henry g
tak for svaret men desværre er hjulene på døren fast monteret og derfor hvis jeg sætter den øverste skinne på døren sidden den så hjulene kan køre i hul rummet.
jeg ville bare mene at den øverste skinne som er lang skal sidde på døren og væk fra drivhuset.
man kan ikke forstå at de stel stænger hvor man skal sætte glasset på ikke kan nå fra bund til top som de skulle kunne, så derfor ville jeg mene at der er noget galt. der mangler ca 1-2 cm.
men skal de tæppe som sidder i midten være øverst eller nederst?
der er en liste mere med click på som ikke er så lang som jeg vil mene er dør listen når man skal træde ind over.
men vil give dig ret i at der lige som mangler en eller noget.
findes der er drivhus som hedder eva for kan ikke få svar på google.

7 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Have, 4. maj 2012 kl. 20.23

skal lige være sikker sidder hjulene ikke på toppen af døren eller bunden?

8 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 4. maj 2012 kl. 21.04

På mit drivhus i haven sidder de øverst, på det jeg har i køkkenhave sidder de både øverst og nederst .

Jeg tror ikke der findes et moderne drivhus , der hedder Eva. Jeg tror vi er tilbage i 70erne . Så du kommer nok til selv at lave nogle selv.

9 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 5. maj 2012 kl. 1.42

Hej Henrik det er helt sikkert, at den øverste skinne SKAL skrues fast på drivhuset over døren, den skal have længden af 2 bredder glas + sprosse, den nederste skinne er den manglende på billede 2, i toppen af døren skruer du hjulene fast, og hænger den op på ovenstående skinne på huset, den plade du har skrevet om andetsteds (eva drivhus) er den manglende plade til døren. Eva drivhuse har været et meget kendt mærke for en del år siden. Hilsen Henry G.

10 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Have, 5. maj 2012 kl. 7.52

ok mange tak, vil prøve og samle det så, syntes dog selv om den plade sidder ved toppen så mangler der jo stadig 1-2 cm før det kan skrues sammen. men så må man jo i gang med at fuske lidt, det skal jo op inden så længe.

11 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Have, 5. maj 2012 kl. 13.57

når nu har jeg taget billeder efter jeg har prøvet igen.
billed et og 2 er om den lille liste hvor der er så side stængerne kan komme ned i skal sidde i top eller bund billed 1 og 2

12 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Have, 5. maj 2012 kl. 13.58

billed 2 samme liste bare i top

13 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Have, 5. maj 2012 kl. 13.59

billed 3 er stængerne i siden som er for korte vender de forkert eller noget andet. det er også om der hvor den er skæv om det er top eller bund da der er en lille liste mere som også er skæv med det tæppe på

14 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Have, 5. maj 2012 kl. 14.00

billed med den store stang til døren med hjulene som jeg vil mene skal side der oppe men den passer ikke i nogle huller eller beslag er det forkert?

15 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Have, 5. maj 2012 kl. 14.01

samme stang bare den anden side

16 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Have, 5. maj 2012 kl. 14.02

billeder af døren med hjul i den ene ende og unden i den anden ende

17 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Have, 5. maj 2012 kl. 14.03

døren i den anden ende

18 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 5. maj 2012 kl. 21.54

Hej Henrik det ville hjælpe meget, hvis du ville lægge døren med en hvid baggrund, set fra ydersiden, da dine foto´s er meget mørke, og så tror jeg du skal begynde forfra, da den skinne med hjulene sidder forkert, og bundstykket skal måske vendes. De trekantede glas der sidder øverst i gavlen, bestemmer hvor skinnen til hjulene skal påskrues drivhuset, og den skal også vende rigtig. På det nederste foto skal siderne vises rigtig. Henry G.

19 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Have, 5. maj 2012 kl. 22.07

hej henry g
jo kan godt prøve og tage et foto med hvid baggrund.
døren var samlet da vi hentede drivhuset, så må gå ud fra den har siddet sådan. men det kan jo være. mener du billed 4 vender forkert, da jeg også selv er i tvilv om den vender rigtigt men det var mere for illustrer om det var der oppe den skulle side.

20 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 6. maj 2012 kl. 4.16

Hej Henrik ! Jeg håber ikke at du er fra Århus. Her har vi jo i forvejen en forfærdelig masse såkaldte Århus-historier som går på, hvor mange Århusianere skal der til at skifte en sprunget pære, eller til at malke en ko osv. Så jeg frygter lidt hvis du er Århusianer, at vi så også skal til at høre den om; hvor mange Århusianere skal der til for at sætte en drivhusdør på plads ? Det er næsten ikke til at bære - vel ? (Foreløbig er vi vist omkring 20)
Nåh men for at hjælpe lidt, så vil jeg da foreslå, at du fortæller hvor du bor. Måske er der en behjælpelig sjæl i nærheden som godt vil gøre sig fortjent til en "havebajer" eller måske en kvajebajer. Havefolk er jo hjælpsomme sjæle.
I øvrigt, så ser det for mig ud til at din dør skal køre med hjulene i bunden, og så bare styret af aluprofilet i toppen, men det er lidt svært at hitte rede i din fotoserie.

21 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Have, 6. maj 2012 kl. 8.03

hej er fra engesvang mellem ikast og silkeborg. så ikke helt århus men alligevel ikke så langt fra :-)
hvad kunne være nemmere med andre billeder og hvordan ville de skulle kunne tages.
jeg giver gerne en bajer elller nok en kvaje bajer til en hvis der er hjælp der ude:-)

Nyt svar til emnet »Hjælp til samling af dør«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hjælp til samling af dør

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider