Forum

Eva drivhus?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henrik Have, 4. maj 2012 kl. 20.39

hej kan det passe jeg har et eva drivhus selv om man ikke kan finde noget som helst med eva drivhus på google som om det ikke findes.

1 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 4. maj 2012 kl. 20.58

Hej Henrik

Jeg har godt nok aldrig hørt om et Eva-drivhus.

Men prøv evt. at ringe til Juliana Drivhuse i Odense - måske ved de et eller andet, der kan hjælpe dig :)

Mvh
Anja

2 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Have, 4. maj 2012 kl. 21.00

jo tak, det er mere fordi der er en alu plade hvor der står eva drivhus på men vores virker meget som et Crittall

3 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 4. maj 2012 kl. 21.13

Så skal det da være engang i 60-70erne at det har været moderne. Jeg tror ikke du kan finde noget brugbart , hverken tegninger eller reservedele.......prøv den gamle by i Aarhus..:)

4 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 6. maj 2012 kl. 4.20

Måske du kan ringe og spørge Helke Petersen. Hans første drivhusbøger er nok lige så gamle som dit Eva-drivhus.

5 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens A. Olsen, 25. maj 2012 kl. 22.03

Hej Henrik

Det er ikke utænkeligt at du har et EVA drivhus for det har jeg også selv :)
På mit står der også Erik Mangor A/S og hvis du søger på det navn står der at han er producent af EVA køkkenudstyr. Så jeg vil gætte på at vi har et ægte EVA drivhus som formentlig ikke produceres mere.

6 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Have, 25. maj 2012 kl. 22.33

jens olsen
fedt nok, endelig en som har et også. kan du ikke lige smide nogle billeder af hvordan listerne til døren er samlet på din, for den driller meget her.
det ville være så dejligt.

7 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens A. Olsen, 26. maj 2012 kl. 10.12

Billede1

8 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens A. Olsen, 26. maj 2012 kl. 10.12

Billede 2

9 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens A. Olsen, 26. maj 2012 kl. 10.13

Billede 3

10 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens A. Olsen, 26. maj 2012 kl. 10.15

billede 4

Håber det kan bruges, ellers må du lige skrive igen, hvad det helt konkret er du gerne vil have et billede af.

11 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 26. maj 2012 kl. 11.21

Hej Jens

Det ville være skønt hvis du lige ulejligede dig med at roterer dine billeder så de vender rigtigt, inden du oploader dem. Det er så besværligt at lægge skærmen om på siden, for at se hvad det drejer sig om. :-)

Med venlig sommerhilsen

Peter

12 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Else Marie Frisk, 17. juni 2012 kl. 12.05

Jeg har et "Else" drivhus, som oprindelig ikke er et drivhus. Fik køkt et lille lysthus. Det er skønt at sidde om efteråret, vinteren og foråret. Men om sommeren er det for varmt derinde. Detfor er det drivhus om sommeren.Det giver gode resultater.Så kan det bruges året rundt.

13 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Else Marie Frisk, 17. juni 2012 kl. 12.09

Godt udbytte.

14 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Else Marie Frisk, 17. juni 2012 kl. 12.11

Her er tomater, chilli (2slags ), agurkerog squach.

15 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lynge Sindalsen, 13. oktober 2012 kl. 11.18

Henrik Eva Drivhuse laves ikke mere, lige hvornår de stoppede ved jeg ikke.
Jeg har snakket med flere forhandler af drivhuse, samt mailet Juliana, og de siger at næsten alt i reservedele til Eva Drivhus her de da Juliana passer til flere typer/mærker..

Jeg skulle selv bruge nogle fjedre til at holde glaset på plads, dem har de bla. i Xl byg.

16 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lynge Sindalsen, 13. oktober 2012 kl. 11.20

Dem du skal se efter har jeg vedlagt et foto af, de fåes i både små og store fjedre af 10 stk til 60 kr.

17 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lynge Sindalsen, 13. oktober 2012 kl. 11.24

Men er der nogle af jer der skulle ligge inde med tagrenderør eller nedløbsrør samt endestykker der til, er jeg den glade køber, da jeg ikke har kunne få svar om de kan fåes stadigvæk..

Man kan se lidt af et rør i hver hjørne på foto her..

18 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frank Olesen, 30. oktober 2012 kl. 13.13

Til Jens A. og andre med et gammelt Eva drivhus!

Jeg har også et sådant. Glasset i taget er skredet lidt ned og har dermed skabt åbninger direkte ud i det fri :-)
Det er sket på meget varme sommerdage, hvor den kit-pølse, der ligger mellem glasset og alu-profilen er blevet for varm og nærmest smeltet.

Mit spørgsmål er om i ved hvor man kan købe sådanne "kit-pølser" eller har en ide til et alternativ. Men vær opmærksom på, at "kit-pølsen" ligger i en special-profil nærmest som en halvcirkel.

19 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens A. Olsen, 4. november 2012 kl. 18.37

Hej Frank

Jeg har lige været et smut i drivhuset for at tjekke taget og jeg har altså INGEN kit i mit drivhus, glasset ligger helt ned til alu-profilen.
Vh. Jens A.

20 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 5. november 2012 kl. 20.27

Da jeg byggede mit drivhus for en del år siden, fulgte der en 3 mm rund gummiliste med (i stedet for kit), den kasserede jeg, da den skulle ligge i en rende, der var næsten så dyb som gummilisten. Jeg købte i stedet en gummi glasliste (bruges ved isætning af thermoruder), det har virket upåklageligt. Hilsen Henry G.

Nyt svar til emnet »Eva drivhus?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Eva drivhus?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider