Forum

Hestepære som gødning?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Theresa Sporleder-Bitsch, 18. maj 2012 kl. 13.57

Hej:)
Vi bor tæt på en gård hvor der er heste på døgnfold. Kan man bruge hestepærerne som gødning både i drivhuset og i køkkenhaven uden at de skal i kompost eller noget tilsvarende? Tænkte på at blande hestepærerne i jorden, så jeg var fri for at bruge gødning der var flydende. Er der nogen som ved om man kan det?
Venlig hilsen Theresa
På forhånd, tak for alle svar:)

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kenneth Sørensen, 18. maj 2012 kl. 14.25

Alle siger at selve pærerne er der ikke så meget ved, fordi det er i halmen (når du for eksempel får lov til at få pærer og halm fra en hesteskole) at urinen også er med, og at der derfor er mere at hente dér.

Jeg har brugt pærer dem direkte i roserne og i hindbærene, efter jeg har læst på svenske websider at de er gode dér - og det er korrekt. det er tydeligt at det er noget som roserne/hindbærene gillar (synes om).

Men med hensyn til at bruge dem i køkkenhaven direkte, så har jeg aldrig gjort det, fordi der kan være forskellige virus-ting fra frisk staldgødning, som man absolut ikke ønsker sig på den friske salat.

Der kan også være forskellige ukrudtsfrø som hestene har spist, og som vil blomstre op i køkkenhaven.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kenneth Sørensen, 18. maj 2012 kl. 17.15

Jeg havde faktisk en mikrofon ude ved roserne forbundet med min computer, og her er hvad de sagde: "Jätte bra med dom häst-päron!.

Og så sagde de noget som jeg ikke forstod: "Rösta på Fredrick Reinfeldt nästa gång!

Nyt svar til emnet »Hestepære som gødning?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hestepære som gødning?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider