Forum

Dyrkning af vandspinat?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 23. maj 2012 kl. 9.56

Vi har forsøgt at så vandspinat i en kapilærkasse i drivhuset, men efter en måned er de blevet opgivet, da de slet ikke voksede som forventet.

Lar bemærkede at rødderne var ret lange, og vi kom til at tænke på om det simpelthen er fordi at der ikke er plads nok til rødderne i en kapilarkasse, at projektet mislykkedes.

Er der andre der har erfaringer med vandspinat (gerne i drivhus)?

P.f.t.

Lar og Peter

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 23. maj 2012 kl. 23.08

Ikke endnu - men det kommer :) Tak for frøene, som bliver sat i gang en af dagene!

Mvh
Anja

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. maj 2012 kl. 23.38

Hej peter

Jeg har ikke prøvet vandspinat men den lyder spændende. Og som jeg kan læse mig til, tror jeg godt du kan dyrke den via en maxikap kasse men du kan sikkert klippe af rødderne. Som jeg læser det skal den have varme og der er sikkert først nu at det er bedst i et drivhus .

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 24. maj 2012 kl. 6.43

@Anja - velbekomme og tak for sidst. :-)

Du må gerne melde tilbage, hvordan det går med dyrkningen ...

@Søren - sjovt du siger det med varmen, for siden jeg skrev dette indlæg, så er de vandspinat vi havde stående i potter i drivhuset begyndt at vokse som bare pokker. :-)

Det er nok bare et spørgsmål om varme, da det jo er en afgrøde fra "de varme lande", og varme har der jo været rigeligt af i drivhuset, de sidste par dage.

Peter

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Patrick Rosenqvist, 13. juli 2014 kl. 22.28

www.survivalfoodplants.com/kang-kong-ipomoea-aquatica/

Jeg tænkte på, hvor mange på dette forum, der har prøvet at dyrke vandspinat? Jeg synes den er helt suveræn, især i wokretter. Og den gror som en gal - bare det er varmt nok. Den er nok tropernes svar på skvalderkål - bare meget lækrere.

Hvis nogle vil læse mere om dyrkningen, er der øverst en fin artikel på engelsk.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 14. juli 2014 kl. 7.32

Hov - fik aldrig meldt tilbage...

De startede fint og blev pænt store - men så blev de i den grad invaderet af lus, der åbenbart synes, at det var spændende med en ny slags plante, så jeg nåede slet ikke at smage, før der var så mange lus på den, at jeg måtte smide den ud af drivhuset. Og så var det ligesom overstået med den :(

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Patrick Rosenqvist, 14. juli 2014 kl. 10.15

Jeg har også haft mange lus i. Jeg fangede et par mariehønslarver ude i naturen, og de har holdt lusene stort set væk.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 14. juli 2014 kl. 11.30

Det virkede ikke her - jeg havde et ekstremt luseangreb på det tidspunkt, så alle de værst angrebne planter røg ud...

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 14. juli 2014 kl. 15.50

Sjovt, vi havde ikke en eneste lus i vores ...

Peter

Nyt svar til emnet »Dyrkning af vandspinat?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Dyrkning af vandspinat?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider