Forum

»Nedgravning« af sokkel til drivhus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christina, 21. april 2004 kl. 16.27

Vi har nu langt om længe fået det lille 5 M2 drivhus vi købte i påsken (nu skal vi "bare" have det samlet – jeg fik et chock da vi åbnede kasserne!). Jeg har besluttet mig for ikke at isolere det i sider og bund, men blot have soklen stående på jorden (med pløkker).

Mit problem er, at vores grund er skrå, således at jeg i den ene ende må grave ca. 30–40 cm ned for at få det plant. Nu bliver jeg "bange" for at jeg kan risikere oversvømmelse i drivhusjorden hvis regnvand løber ned mellem sokkel og jord. Er det et reelt problem?

Og er det ok at jeg bruger et mix af havejord og jord fra indkøbte plantesække til at plante i, i drivhuset? Vi har desværre ikke noget kompost – kun en smule fra genbrugspladsen som man vist skal være forsigtig med!

Glæder mig til et godt råd!

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin, 23. april 2004 kl. 12.57

Hej Christina.

MHT jorden så kan du godt bruge havejord til at plante i, hvis det er jord du er sikker på at der ikke kan være sygdom i fra f.eks kartofler.

Kompost hentet på genbrugsstationen kan både indeholde sygdom og mange ukrudtsfrø hvis den ikke har opnået en temperatur på mellem 55–65 grader under komposteringen. Der er en hjemmelavet kompost hvor du selv kan styre hvad der kommer i og følge temperaturen vha et jordtermometer klart at foretrække.

Prøv at låne "Det økologiske drivhus året rundt" af Lars Lund på biblioteket. Det er en god bog med mange gode råd til førstegangs-drivhusejere :-)

MVH
Karin Petersen

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christina, 23. april 2004 kl. 13.25

Kære Karin

Tak for dit svar – jeg vil straks bestille bogen – det er altså rart at komme rigtigt fra start.

Mange hilsner
Christina

Nyt svar til emnet »»Nedgravning« af sokkel til drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > »Nedgravning« af sokkel til drivhus

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider