Forum

Hvad er værst; kulden eller fugtigheden?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 29. maj 2012 kl. 14.54

Hej

Igen, undskyld et af mine utallige drivhus-begynder-spørgsmål. :-)

På denne kolde forårsdag har jeg konstateret at vores drivhus driver af vand indvendigt. På alle planterne sidder der de mest dekorative små vanddråber, og undersiden af taget er drivvådt, og jeg har sådan en lyst til at åbne tagvinduerne på klem for at lufte lidt ud, for jeg har en ide om at den ekstremt høje luftfugtighed ikke kan være godt for planterne.

Men åbner jeg tagvinduerne, så bliver der jo - alt andet lige - koldere i drivhuset, og hvor skidt er det så?

Altså: Hvad er værst? Fugtigheden hvis jeg ikke lufter ud, eller kulden hvis jeg vælger at lufte ud?

Vi har "kun" chili, tomat, agurk, græskar, ærter og bønner i vores lille drivhus. :-)

På forhånd tak

Lar & Peter

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 29. maj 2012 kl. 17.09

Udluftning er meget vigtigt - og drivhuset vil stadig virke fint, selv om temperaturen kun er lige omkring de 20 grader. Så det er en rigtig god idé at åbne vinduerne en lille smule, så fugten kan komme væk. Hvis der først dukker skimmel op, er det noget rigtigt skidt :(

Mit ligger på et par og tyve lige nu, og der er let gennemtræk derude :)

Nyt svar til emnet »Hvad er værst; kulden eller fugtigheden?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hvad er værst; kulden eller fugtigheden?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider