Forum

Hvidtning af drivhus

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helle N., 3. juni 2012 kl. 18.26

Jeg har fået et drivhus og har nu hvidtet siderne (øst, syd og vest). Men det er gået op for mig at jeg måske i stedet, burde havde hvidtet taget ?
Risikerer jeg at der kommer for store temperaturudsving, ved at der nu kommer for megen varme i middagstimerne?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 3. juni 2012 kl. 18.45

Du kan da bare hvidte taget så er du sikker. Det bedste var at hvidte taget ,men nu har du gjort det modsatte . Derfor ville jeg også tage taget med. Der skal nok komme rigelig med lys derned . Du kan også vælge at hænge skyggegardiner op i stedet for .

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eigil Hansen, 4. juni 2012 kl. 21.03

Et af de første år jeg havde drivhus, havde jeg heller ikke forebygget for høj varme. En dag var det så rigtig rigtig varm, døre og vinduer op, men det var alligevel for varm, så vandede jeg huset udvendig og kastede jord og sand på den og det virkede fint så længe vejret var tørt. Indtil jeg fik fat på noget mere effektiv.
Men det kunne bruges i nødstilfælde. Det må spray maling jo også kunne, på glas vel at mærke, der kan man jo få det af igen. Man kan også bruge pressenning eller stof indvendig i nødstilfælde. Opfindsomheden længe leve.

mvh Eigil

Nyt svar til emnet »Hvidtning af drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hvidtning af drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider