Skrevet af: Connie Prangsgaard, 5. juni 2012 kl. 13.29
Da jeg er ny Drivhus ejer vil jeg gerne hvis der er nogle som kan hjælpe mig ang mine tomater..De bliver gule på bladene, er dette solen eller noget andet????
Skrevet af: Tom Andersen, 5. juni 2012 kl. 14.31
Hvordan dyrker du dem - i jord / bede eller i kapilarkasser?
Hvis du bruger kapilarkasser, så tjek om jorden er meget våd.
Jeg forudsætter, at du gøder dem.
Skrevet af: Connie Prangsgaard, 5. juni 2012 kl. 14.38
Dyrkes i kapilarkasser og gødes...Kan jorden være for våd???
Skrevet af: Tom Andersen, 5. juni 2012 kl. 14.51
Ja da :)
Mange der bruger kapilarkasser oplever også griffelråd, som skyldes vandmangel. Vandmanglen opstår fordi rødderne rådner, hvis jorden er for våd / iltfattig.
Tjek din jord - den skal være fugtig ikke våd.....
Skrevet af: Kenneth Sørensen, 5. juni 2012 kl. 15.20
Jeg har altid haft mine direkte i drivhusjorden. Jeg har i år sat mine en 10-15 centimeter dybere end jord-niveauet i drivhuset,- og en fordel ved det er at de næsten slet ikke er blevet vandet indtil nu, hvor jeg husker de år hvor jeg satte dem i jordniveau og hvorledes de skulle vandes tit på en solrig dag.
Så det er i hvertfald een fordel ved at plante dybt.. som een kan forvisse sig om ved at finde den relevante side, så skriver Camilla Plum her på havenyt at de også kommer til at smage bedre når de står direkte i drivhusjorden.
Skrevet af: Connie Prangsgaard, 6. juni 2012 kl. 12.35
hejsa, takker for rådene..
Jorden er fugtig , tror det er okay. Holder øje med hvad der sker...Må købe mig nogle skyggenet for at se om det virker
Skrevet af: Anja Egeriis, 6. juni 2012 kl. 12.50
Hej Connie -
det ligner ikke solskader - jeg vil også mene, at de har haft det for vådt...
Prøv at søge under Skadedyr og sygdomme - måske kan du finde det der :)
Mvh
Anja
Skrevet af: Maj-Britt B., 6. juni 2012 kl. 13.31
Hej Connie !
Jeg har også kapilærkasser og jorden ser rigtig meget fugtig ud nu....tror vi mangler lidt sol til at tørre det øverste lag ud.
Et par af mine tomatplanter krøller bladene lidt.
Det er jo lidt svært at "tørre" jorden, når de suger fra kassen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.