Forum

Sammenbygning af to drivhuse.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 6. juni 2012 kl. 17.43

Hej

Vi købte i foråret et Vitavia 6,2m2 (5 fag) drivhus, og som alle andre, har vi også måtte konstaterer, at man kun kan købe drivhuse for små. :-)

Jeg har nu planer om at købe et 4 fags drivhus magen til, og så benytte de 3 fag til at bygge sammen med det eksisterende. Grunden til at jeg vil købe et drivhus mere, et fag "for stort" er at så får jeg side- og tagsprosser "med i købet" der skal bruges i samlingen, hvor der ellers ville være en gavl.

Der bliver en lille udfordring med tagryggen, men der regner jeg med at lige arbejde med en nedstryger og et "overlap" mellem de to tagrygge kan løses.

En anden fordel er at jeg kan vælge at sætte en gavl med dør i, i begge ender af drivhuset og at jeg får en masse reservedele til overs. :-)

Og nej, jeg har ikke plads på min lille grund til at opsætte 2 separate drivhuse ...

Wish me luck :-)

Peter

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 6. juni 2012 kl. 21.00

Hæ hæ - det griber om sig, den slags :)

Når du nu alligevel har gang i to drivhuse, kunne du jo vælge, at der var væg mellem dem, så du kunne holde det ene mere varmt og fugtigt, som f.eks. agurker er ret vilde med, og det andet lidt køligere til tomaterne...

God arbejdslyst!

Mvh
Anja

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 7. juni 2012 kl. 0.06

Det var selvfølgelig også en mulighed. :-)

Vi er dog lidt tændt på ideen med eet langt drivhus, og så reserverer lidt plads i den ene ende til et lille bord og et par stole - inspireret af vores besøg hos dig. ;-)

Lar og Peter

Nyt svar til emnet »Sammenbygning af to drivhuse.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Sammenbygning af to drivhuse.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider