Skrevet af: Lise E., 21. juni 2012 kl. 22.32
Er der nogle som kender årsagen til følgende og hvad der kan gøres.
Mine tomatplanter i drivhuset voksede godt indtil for 2-3 uger siden. Herefter sætter planterne kun langsomt mindre blade i toppen. Disse blade er misfarvet gullige og nogle får brune pletter - se billede.
Alle 4 sorter af ramt. De står i kapilærkasser og der bruges postevand. Kasserne er ca. ½ fyldt. Den ene kasse har jeg tømt for vand og givet nyt vand med anbefalet mængde Hornum gødning. Det har ikke hjulpet/vist forskel fra de to andre planter.
Jeg har endnu ikke fået givet huset skygge.
Skrevet af: Tom Andersen, 22. juni 2012 kl. 6.27
Hej Lise
Er jorden fugtig eller våd? Hvis den er våd, så tjek rødderne og se om de er i vækst/ lyse i spidserne.
Skrevet af: Anne Demant, 23. juni 2012 kl. 21.51
Vanding i kasser skal jeg ikke gøre mig klog på, men de kan ikke klare at stå og soppe i vand altid har jeg hørt.
Hvis ikke rådet fra Tom hjælper vil jeg mene du skal skygge drivhuset. og holde øje med spindemider.
Hilsen
Anne
Skrevet af: Lisbeth Ugleberg, 26. juni 2012 kl. 14.56
Mine sherry-tomatplanter begyndte at blive gule i toppen - nu er de gule overalt.
Der er masser af blomster på og der er begyndt at komme tomater.
De almindelige tomater ser "normale" ud.
Planterne vokser i drivhus, i god ny jord og vandes kun når det er nødvendigt - med gødning hver gang. Der luftes ud hele tiden undtagen nat.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.