Skrevet af: Kasper Jensen, 26. juni 2012 kl. 18.35
Hejsa, jeg har virkelig brug for hjælp.
Det hele startede med at der var noget der spise bladene på min melonplante, den ene dag var der et blad og den næste var hele bladet forsvundet. Nu er mine små meloner som er på størelse med en 5 krone også begyndt at forsvinde. ydermere så er der så også noget der er begyndt at spise mine små argurker som er omkring 4-5 cm lange.
Er der nogen der har haft ligende erfaring eller som har en ide om hvad det kan være???
Skrevet af: Tom Andersen, 26. juni 2012 kl. 19.31
Har du ikke et billede af blade og frugter med spor efter skadedyret/ gnaveskader?
Gå i drivhuset i aften kl. 23.00 - 24.00 og tjek for snegle.
Skrevet af: Søren S Duun, 26. juni 2012 kl. 20.13
Det kan kun være snegle, de er de eneste som kan sætte alt dette til livs på så kort tid . Du må ud med ferromolen eller ølfælderne ellers vil fe foresætte så længe der er noget at komme efter.
Skrevet af: Anja Egeriis, 26. juni 2012 kl. 20.40
Hej Kasper
Hvis dine planter står i drivhus, er det formentlig en begrænset mængde snegle, det drejer sig om - vil jeg tro.
Så prøv at gå derud om aftenen, hvor de er aktive. Så kan du simpelthen samle dem sammen og smide dem langt væk :)
Prøv at lægge et par salatblade på jorden og se, om de ikke samler sig der...
Skrevet af: Michael Ejstrup Nielsen, 26. juni 2012 kl. 23.59
Hej Kasper.
Det kan faktisk godt være ørnetviste som gnaver i dine planter. De er mest aktive når mørket falder på og spiser faktisk de fleste typer planter. Næsten alle vores dalia er gnavet total ned og er fyldt med ørnetviste når mørket falder på. Opdagede i dag at mine to mindre mandeltræer og et ferskentræ i mit drivhus var godt gnavet igennem i de nyeste blade. På undersiden af bladene sad der ørnetviste og spiste løs.
Kunne forestille mig at det kunne være dem der er på spil hos dig .
Mvh. Michael
Skrevet af: Henry G., 27. juni 2012 kl. 11.53
Hej Kasper Forsøg med et stykke sammenrullet fugtigt bølgepap, hæng det op i planten, og er der ørentviste deri næste morgen, er det måske problemet, men samtidig tager de også lus m.m. Hilsen Henry G.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.