Forum

Appelsintræ, Citrus fortunella margarita

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Per R., 6. juli 2012 kl. 13.13

Jeg købte for 14 dage siden et appelsintræ med mange velsmagende frugter. Træet er ca. 75 cm højt og står i et velluftet drifhus. Træet er desværre begyndt at smide blade, alene sidste døgn tabte det over 50 blade. Vanding foregår moderat, med drivhustemperaturen når ofte op på 30-35 gr.
Vinduer i drivhuset er 10mm Polycarbonat, hvilket filtrere de stærkeste UV-stråler fra. Men; står træet for varmt ? skulle jeg hellere finde en lun læplads udenfor drivhuset ?
Mvh. Per

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 8. juli 2012 kl. 22.08

Hej Per jeg håber jeg kan trøste dig lidt, vi fik for omkring 2 måneders tid siden, et appelsintræ, der efter een måned tabte næsten alle blade, det står i en udestue, der kan blive meget varm, det er normalt ingen problem, når der er væde nok, men planten tåler absolut ikke "rodbad" i underskålen, tænk på hvordan planten gror i en plantage. På nuværende tidspunkt har planten masser nye blade. Hilsen Henry G.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per R., 9. juli 2012 kl. 18.01

Tak for dit svar Henry. Jeg har nok også været for flink med vanding. Jeg har først nu anskaffet Citrusgødning, og sammen med sparsom vanding håber jeg det går.
Jeg har dog stadig en overvejelse om, hvorvidt en temperatur på op til 35 gr. er i overkanten af, hvad de forskellige vækster i mit nyligt anskaffede drivhus har det godt med. Mvh. Per

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 9. juli 2012 kl. 20.03

Hej igen Per varmen er ingen problem for citrusfrugter, men for andre planter kan det være for meget, jeg regner med at du har skygget drivhuset, jeg bruger skyggepasta på taget i sydsiden, fra trempelen til det nederste af vinduerne i taget, derved kommer der rigelig lys ind til planterne, uden at de svides af solen. Hilsen Henry G.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mikkel T., 9. juli 2012 kl. 22.58

Hej Per

Har du omplantet dit træ efter du købte det? Så længe temperaturen ikke bliver meget højere gør det ikke noget, men jord temperaturen må ikke overstiger 35 grader da rødderne så tager skade.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per R., 11. juli 2012 kl. 12.20

NejMikkel, træet er ikke omplantet. Mvh. Per

Nyt svar til emnet »Appelsintræ, Citrus fortunella margarita«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Appelsintræ, Citrus fortunella margarita

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider