Forum

Tomatplanter

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: John Jensen, 9. juli 2012 kl. 15.17

Jeg har nogle tomatplanter i drivhuset som er krøllede på bladende, jeg kan læse mig til denne årsag, men jeg kan ikke forstå de ikke bærer tomater. kan nogen hjælpe ??
John Jensen

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 9. juli 2012 kl. 19.31

Hej John -

der skal lige lidt flere oplysninger til., hvis vi skal gætte på en årsag :)

Hvor gamle er planterne? Hvordan dyrker du dem - i jord, kapillærkasser, potter - drivhus eller ude?

Og et billede ville hjælpe rigtig meget!

Er der slet ikke blomsterpå planterne?

Mvh
Anja

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maj-Britt B., 10. juli 2012 kl. 6.42

Godmorgen Anja !
Her har jeg samme problem, som du ved....og nej, der er ikke ret mange blomster på mine planter.
Er stadig uforstående......Har faktisk haft lyst til at hive dem op.
Men venter.....

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John Jensen, 10. juli 2012 kl. 10.47

Hej Anja
Jeg dyrker tomatplanterne i drivhuset i kapilærkasser, og gøder efter anvisning fra Pindstrups embalage. Der er ikke blomster på den omtalte plante, den står 40 cm fra en anden i samme sæk, som gror perfekt, den omtalte plante er fra foråret men er meget kraftig i stænglen.
Mvh
John

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 10. juli 2012 kl. 17.21

Det kan jo kun blive gætterier - men som jeg gættede på hos Maj-Britt kan der måske ligge en klump gødning i plantesækken, der ikke er blevet blandet ordentligt op, så den ene plante har fået alt for meget...

For meget sol og varme kan også give krøllede blade, men burde ikke betyde noget for blomstringen.

Jeg har desværre ikke et godt bud - andet end at tomater generelt trives bedre direkte i jorden frem for i kapillærkasser, men det hjælper dig jo ikke så meget.

Et billede ville dog stadig være en god idé!

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 10. juli 2012 kl. 20.53

Hej John naturen (tomaten) er sådan indrettet, at når den har det godt, hvorfor skal den så formere sig, altså sætte frø, nej så hellere have kraftig stængel og blade, derfor "sulter" vi specielt tomaterne, så de skal sætte frø (frugter) for at overleve.
Hilsen Henry G.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 10. juli 2012 kl. 21.24

Klip 3 - 4 af de nederste store blade af planten og fjern nogle af sideskudene, så bliver den pint lidt, og vil danne blomster.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maj-Britt B., 11. juli 2012 kl. 6.51

Tak Mogens....sideskudene er taget, men vil nu tage de største blade af mine, i bunden.
Du har helt ret...stænglen er enormt tyk .....

Nyt svar til emnet »Tomatplanter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Tomatplanter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider