Skrevet af: Jytte Bluhm, 22. juli 2012 kl. 22.04
Jeg har et dejligt 6kantet drivhus. Min datter har lavet agurkeplanter og tomatplanter i år til os begge.Men jeg har aldrig set hanagurker,alleplanterne var hanplanter,der kommer godt nok agurker på men de har pigge. Hvad skyldes det? ok hvis det var en plante men alle planterne er hanner Hi hi.
venlig hilsen Jytte
Skrevet af: Anja Egeriis, 22. juli 2012 kl. 22.59
Det er ikke hanner, hvis der er frugt på - hanner på agurkplanter kan kun blomstre :) Så dit billede viser hunner med frugt.
Piggene er sortsbestemt...
Skrevet af: Jytte Bluhm, 22. juli 2012 kl. 23.17
Hej Anja!
Tak for svaret, det må jeg fortælle min datter.Vi har rykket dem alle op og købt nogle andre. Det må jo så stå på pakken med frø? Kan de så spises? De ser nu lidt ulækre ud, jeg tror jeg bruger dem til en dekoration i stedet.
Mvh. Jytte
Skrevet af: Anja Egeriis, 23. juli 2012 kl. 8.19
De fejler ikke noget - det er jo spiseagurker :) Man kan evt. skrælle dem, hvis man ikke kan lide skrællen, men de skal se sådan ud.
Sorten bør stå på posen, så I kan google den, hvis der ikke er information nok der.
Skrevet af: Peter Sindrup, 23. juli 2012 kl. 10.30
Man rykker da ikke agurkeplanter op der sætter frugter. :-(
Jeg er ret sikker på at det er ved at være (for) sent at så agurker fra frø. Hvad med at smutte ud i et plantecenter og købe dine agurker i potter?
Peter
Skrevet af: Jytte Bluhm, 23. juli 2012 kl. 21.28
Hej Peter!
Det er også et stykke tid siden jeg har gjort det, og der er nye agurker på vej. Men hvis du har set billederne er det da nogle mærkelige pigge på disse agurker. Jeg har gemt en for at se hvad den bliver til.
Mvh.Jytte
Skrevet af: Eigil Hansen, 23. juli 2012 kl. 22.45
Jeg mener at det er typen af agurker der gør at der er pigge på.
Sidste år havde jeg også sådan nogen, jeg kan ikke rigtig huske, men jeg mener at frøene var købt i Aldi.
De var heller ikke gode i smagen, så det var en rigtig dårlig år. I år har jeg nogle rigtig fine både lange og skoleagurker, købt som planter på markeds pladsen.
Skrevet af: Jytte Bluhm, 24. juli 2012 kl. 7.32
Hej!
Det bliver også sådan vi gør til næste år,det er da ærgeligt at bruge så meget tid i drivhuset og så ikke få noget ud af det.
Mvh.Jytte
Skrevet af: Peter Sindrup, 24. juli 2012 kl. 8.04
Jeg skal gerne erkende at agurkerne på billedet ser lidt "mystisk" ud, men jeg ville selv være så nysgerrig at jeg ville vide hvordan den smager, at jeg ville lade den leve. :-)
Peter
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.