Skrevet af: Lene Rohde, 31. juli 2012 kl. 6.07
Jeg er i gang med min første sommer som have- og drivhusejer. Jeg har dyrket alle mine drivhusplanter fra frø og har bla. nogle peberplanter af sorten "Black beauty".
Det har overrasket mig, at frugterne får deres mørklillafarve allerede når de er temmelig små. Derefter vokser de videre. Det ser utrolig dekorativt ud, når planten står der med lilla frugter i mange størrelser - men hvordan i alverden ved jeg, hvornår de er modne og klar til høst? Jeg troede de ville skifte farve til sidst lige som f.eks. tomater.
Vi har prøvet at høste en af de største, men den smagte temmelig umoden, så den var nok ikke klar endnu.
Mange hilsner Lene
Skrevet af: Anja Egeriis, 31. juli 2012 kl. 7.16
Hej Lene
Jeg kender ikke Black Beauty, men mit gæt er, at den skifter til rød, når den er moden.
Har du prøvet at google lidt?
Mvh
Anja
Skrevet af: Lene Rohde, 31. juli 2012 kl. 12.09
Hej Anja.
Tak for dit svar - jeg havde slet ikke fantasi til at forestille mig, at den kunne få en anden slutfarve end lilla. Men det har du helt ret i - den bliver rød, og så har mine frugter da langt igen, for der er ikke noget spor af rødt over dem endnu.
I øvrigt fik jeg lavet en trykfejl - for den hedder ikke black beauty, men "purple beauty".
Hilsen Lene
Skrevet af: Anja Egeriis, 31. juli 2012 kl. 13.22
OK - så forstår jeg bedre, at jeg ikke lige kunne finde den :)
Purple Beauty har jeg haft for et par år siden!
Både peber og chili tager sig rigtig god tid til at modne - og lige pludselig går det stærkt...
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.