Skrevet af: Mikael Karlsson, 7. august 2012 kl. 16.43
Hej til jer!
Jeg læste en interessant artikel omkring dyrkningsmetode for tomater. Der stod, at det klart anbefales at plante tomater i rigtigt jord og ikke plantesække. Det grundet at disse tomater ikke får samme gode smag på grund af at man jo vander oftere ved dyrkning i plantesæk.
Så er spørgsmålet om min san marzano tomater med store flotte tomater på, gerne vil befries og have gavn af den sidste tid i jorden i drivhuset - eller skal jeg vente til et nyt hold til foråret?
Mvh
Mikael Karlsson
Malling
Skrevet af: Anja Egeriis, 7. august 2012 kl. 18.14
Hej Mikael -
jeg tror ikke, at det vil være godt for din plante at blive flyttet rundt med nu - det vil nok være bedst at vente til næste sæson :)
mvh
Anja
Skrevet af: Tom Andersen, 7. august 2012 kl. 19.40
Helt klart: Vent til næste år!! Det ender nemt skidt at omplante nu.
Så vent, og måske selv opleve smagsforskellen - hvis du kan huske så længe:)
Skrevet af: Mikael Karlsson, 7. august 2012 kl. 20.47
Tak for svar! :)
Jeg venter til foråret - så må vi se hvor stor forskellen er i smag og vækst!
Mvh
Mik
Skrevet af: Peter Sindrup, 8. august 2012 kl. 15.44
Du kunne jo også gribe det lidt mere "videnskabeligt" an næste år, ved at plante en plante i plantesæk og en magen til direkte i jorden. På den måde ville du kunne lave en "side by side" test, for at se om der vitterligt er så stor forskel på plantesækkene og den "rigtige" jord. :-)
Peter
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.