Skrevet af: Nikúlas Olsen, 10. august 2012 kl. 12.14
Hej.
Jeg dyrker en spændene tomater i mit drivhus.
jeg dyrker dem direkte i jorden.
MEN de vokser som besatte, og de er nu blevet for høje til at være i mit drivhus.
Jeg har bundet dem op i en snor med en lille løkke for enden. Jeg har læs at man kam sænke dem ned i opbindingen. jeg forstår det bare ikke:( håber i kan hjælpe mig.
På forhånd tak!
Skrevet af: Mette Lund, 10. august 2012 kl. 16.00
Du skulle måske overveje at begynde at knibe toppen af tomatplanterne, de tomater der dannes senere på måneden vil have svært ved at nå at vokse til og modne
Skrevet af: Peter Sindrup, 10. august 2012 kl. 16.09
Det har godt nok ikke noget med højden at gøre, men jeg vil også spørge om du har husket at knibe sideskud på planten? Hvis ikke, så søg her på siden på "knibning af sideskud på tomat".
Peter
Skrevet af: Anja Egeriis, 11. august 2012 kl. 10.58
Mht. at sænke dem, så løsner man opbindingen helt oppe i drivhustaget og gør snoren længere, så det nederste af planten lægger sig på jorden.
Så har den plads til at gro mere i højden - men hold godt fast og vær ekstremt forsigtig med planten, når du sænker den, så den ikke knækker eller lægger sig oven i de andre...
Mette Lund har også ret i, at du måske skal overveje, om de overhovedet skal blive højere - men jeg vil nu mene, at der godt kan gå et par uger mere, inden du tager toppen af dem :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.