Forum

»Defekte« agurker

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Benny Rafn, 23. august 2012 kl. 17.41

Jeg savner gevaldig at beskære mine agurker i år, og var lidt nysgerig om der er andre med samme problem.DER KOMMER SIMPELTHEN INGEN SIDESKUD PÅ PLANTERNE.Jeg har erfaret at der er flere på vejen der har købt agurkerne i vores lokale Brugs, og de har samme problem, planterne er fine, men der kommer kun de tradisionelle agurker på hovedstammen, og så sker der ikke en dyt mere, er der nogen der har et godt bud på hvad "fejlen" består i.
/Benny

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. august 2012 kl. 18.04

Noget må tyde på at man har avlet en sort som ikke sætter sideskud og som er kommet i handel måske ved et tilfælde

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 23. august 2012 kl. 21.47

Hej Benny jeg har høstet mange agurker på hovedstammen, og jeg synes det er rigtig godt, da jeg så kan fjerne evnt. syge eller angrebne blade fra bunden, de planter jeg har haft de sidste mange år (kun skoleagurker), har alle været "sideskudsløse" indtil planten har nået en længde af ca. 3 - 4 m (bliver sænket når 4 -5 blade er fjernet) og stænglerne bliver dækket med jord, så kommer sideskuddene, hvor der kommer mange agurker, og da stænglerne kommer under jord, dannes der hurtigt nye rødder dvs. man har nye planter hele tiden. hilsen Henry G.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Benny Rafn, 2. september 2012 kl. 20.41

Tak for svarene, det med st sænke dem bruger jeg også, men har ikke dækket stænglen af frygt for rådenskab, men det skal jeg da prøve.
mit udbytte på 7 planter har været latterligt, og hvis de ikke bliver plukket inden de er 10-12 cm visner de øverste "babyer"
/Benny

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 4. september 2012 kl. 15.12

Hej Benny hvor stort er dit drivhus, når du har plads til 7 agurkplanter + nogle tomater og diverse andre planter, på een agurkplante (alm) kan man få op til 20 - 25 agurker, og på skoleagurk ca. 35 stk. pr. år, det kræver at planterne får gødning, vand og varme nok (fugtig klima). Da dine "baby agurker" visner, før de andre er store nok, er det et tegn på at der evnt. mangler kvælstof. Hilsen Henry G.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Benny Rafn, 5. september 2012 kl. 21.03

Hej Henry.
12m2 Jeg fik lige byttet om på antal, der er 7 tomat og 5 agurk
og ikke andre planter. De står alle i et bed på 40 cm dybde og ca 40 cm bred der går hele vejen rundt i driveren, bunden er lukket med sort plast med huller i så planterne ikke drukner og fordi jeg bliver invaderet med paderokker. Vander med regnvand,og udtræk af hønsemøg (en 10 l spand ca.4 l. møg resten vand,som trækker en uges tid,mosten blandes så 1,5 l til 8,5 l. vand) det får de 2 gange om ugen.

Nyt svar til emnet »»Defekte« agurker«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > »Defekte« agurker

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider