Forum

Vinduesåbner

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lars Larsen, 2. oktober 2012 kl. 23.44

Kære drivhusejere

Jeg er endelig ved at være færdig med mit selvbyggede trædrivhus. Jeg har lavet to vinduer til udluftning i taget. De er ret tunge. Er der nogen der har en snedig ide, til en (billig) konstruktion, hvor begge vinduer åbnes samtidig afhængig af temperaturen i drivhuset. Har overvejet bare at montere de alm. vinduesåbnere, men kunne godt tænke mig en løsning der var lidt mere prof. Kunne godt bestå af en elektronisk temperaturføler/styrer. Jeg leder desuden efter et trådløst termometer jeg kan have inde i huset, hvor jeg kan aflæse både udetemperatur samt drivhus-indetemperatur. Helst med min/max aflæsning også.

Gode idéer anyone???
Mvh. Lars

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. oktober 2012 kl. 7.26

Willab Garden har vinduesåbnere, der kan løfte 6 kg, men hvis det ikke rækker, skal du nok have fat i et af firmaer, der leverer til de professionelle gartnerier.

Mht. det trådløse termometer er der masser af dem rundt omkring - prøv en googlesøgning, så får du helt sikkert en masse forslag i mange forskellige prisklasser.

Jeg købte mit i Lidl for 3 år siden for 300 kr., og det kører helt perfekt og skal bare have skiftet batterier med ca. 8 måneders mellemrum.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Larsen, 3. oktober 2012 kl. 21.46

Hej Anja. Tak for dine forslag. Mht. vinduesåbning, havde jeg nok tænkt mig noget elektronisk, men det bliver nok for dyrt med temperaturstyring og alt muligt. Det er trods alt kun for sjov. Fandt et termometer på willab med mulighed for to trådløse sendere. Det var lige det jeg ledte efter. Tak for det.

Mvh. Lars/Slagelse

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. oktober 2012 kl. 21.58

Superflot drivhus, Lars!

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Larsen, 5. oktober 2012 kl. 21.50

Tak Anja. Så skal jeg bare lige blive færdig med at sætte ruder i inden vinter...

Mvh. Lars

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eigil Hansen, 6. oktober 2012 kl. 20.43

Flot lavet drivhus, er det første gang du har drivhus, så går du jo en spændende tid imøde.
Der er mange ting at forsøge med.

mvh Eigil

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Larsen, 7. oktober 2012 kl. 10.58

Hej Eigil

Ja det er mit første. Glæder mig rigtig meget til foråret!

Mvh. Lars

Nyt svar til emnet »Vinduesåbner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Vinduesåbner

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider